Har nyss köpt en ny KTM660-04 Behöver hjälp!!

Davva30

Gixxer rules!!
Gick med
4 Dec 2004
Hoj
GSXR1000 & KTM660
Hallå alla hojåkare!! :fyllisar
Jag har nyss köpt en ny hoj...en Ktm 660-04.
Den är ju som bekant ganska "tam" som orginal.
Vill nu jag veta hur man gör för att skrämma upp den lite. Har väl inte tänkt att lägga ut 10600:- på ett acra helsystem direkt. Hur stor är skillnaden vid byte av det nämnda?
Är det något man ska tänka på när den är ny? :7peta
Typ inkörning etc..
Tack på förhand

Davva30 skrev:
Vill nu jag veta hur man gör för att skrämma upp den lite. Har väl inte tänkt att lägga ut 10600:- på ett acra helsystem direkt. Hur stor är skillnaden vid byte av det nämnda?
Typ inkörning etc..
Tack på förhand
Grattis till ett bra köp!! Går att få bra snurr med orginal krök/dämparen med lite modif. ombyggd slurör på dämparen = 50mm perforerat slutrör!! då har man ett fritt flöde!! sedan ska man ha kn fillter med avstämd insugningslängd.Sedan bara att bestycka in, Redan då har du en killer! Med akra har du cirk +- 60 kus på baken (med akra har man inte sådär bra toppullver men bra körbarhet!) Satsa på ett sebring twinn titan.. Ang inkörning 1. kör på mineralolja! 2. kör stenhårt utan att tokvarva minst 100-200 mil gärna på små krokiga vägar eller bankörning! motorbromsa mycket! PÅ så vis får du bättre kolvringstätning= mer pullver,ingen oljedragning,renare kolvtopp,Hållbarare motor. PÅ lelles kan du köpa knfillter stora mod (kräver sönderkapning av luftburk!) Benny

den e väl strypt från fabrik? dom e väl borta? :)

Boost 2 skrev:
Grattis till ett bra köp!! Går att få bra snurr med orginal krök/dämparen med lite modif. ombyggd slurör på dämparen = 50mm perforerat slutrör!! då har man ett fritt flöde!! sedan ska man ha kn fillter med avstämd insugningslängd.Sedan bara att bestycka in, Redan då har du en killer! Med akra har du cirk +- 60 kus på baken (med akra har man inte sådär bra toppullver men bra körbarhet!) Satsa på ett sebring twinn titan.. Ang inkörning 1. kör på mineralolja! 2. kör stenhårt utan att tokvarva minst 100-200 mil gärna på små krokiga vägar eller bankörning! motorbromsa mycket! PÅ så vis får du bättre kolvringstätning= mer pullver,ingen oljedragning,renare kolvtopp,Hållbarare motor. PÅ lelles kan du köpa knfillter stora mod (kräver sönderkapning av luftburk!) Benny

Tack.. :yoparty
Ska man borra bort nitarna och kapa samt borra i ändröret?
Finns det några fler strypningar i avgassystemet...typ nå rening i kröken eller nått??
Hur gör man för att bestycka in rätt... är det endast bänkkörning som är gäller?

Davva30 skrev:
Typ inkörning etc..
Tack på förhand

Det finns numera färdiga K&N kitt fast dom e dyra...

Köp ett K&Nfilter (RX-3900-1) köp sen ett avloppsrör ca 76mm kapa det så den är 9cm lång. Ta bort luftburken och skruva dit.

Sök på gammla inlägg jag har lagt in bilder.

Jag tycker inte det är värt pengarna eller jobbet, bättre köpa öppet luftbox lock och twinairfilter från tex Sommer.

Davva30 skrev:
Tack.. :yoparty
Ska man borra bort nitarna och kapa samt borra i ändröret?
Finns det några fler strypningar i avgassystemet...typ nå rening i kröken eller nått??
Hur gör man för att bestycka in rätt... är det endast bänkkörning som är gäller?

Man borrar bort nitarna sliter bort allt rat därbak så att man kan göra ett perforerat rör som man trycker imot det befintliga perforerade röret (håll lite större diamet än orginal perforör! Ang rening i krök= måste avlägsnas snarast prata med ragnar på lelles han har ersättningspryl för detta (billigt) Bestycknig. Om du gör exact dessa mods kan du få rätt bestyckning av mig :tummenupp Nogrant utprovat av Gullbro här på forumet.. Kn filltret är det vicktigaste i hela trimmhistorian!! Tror gullbro gav runt 1300-1500kr på lelles och avloppsrör funkar bra obs rätt längd, gullbro vet!! Benny

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back