mathiasjohnson
Ny medlem
Köpte ett Devilblås till min ZX12R. Det satt en dB-killer i den, så innan den plockades bort lät det inte mycket roligare än original. Efter att plockat ur dB-killern lät det klart bättre, men fortfarande inte riktigt nöjd.
Funderade på att köpa nytt blås igen. Hade ju redan ett Yoshimura, som inte lät så mycket det heller.
Tog tag i saken och lämnade in blåset hos Mitonga i Lomma, och fick det fixat snabbt idag. Tack skall ni ha!
Monterade det och det blev en rejäl skillnad på ljudet. Tycker mig känna att det blev bättre vrid på låga varv också.
Det dova ljudet på låga varv har blivit mer markant samt att vid högre varv över 7000 varv lät det ordentligt mycket högre.
Blåset var va 50 cm långt från början, och det kapades säkert 1/3, ca 17 cm.
Kan verkligen rekommendera att korta av blåset istället för att köpa nytt.
Skall försöka filma ljudet före och efter.
Vet ju som sagt inte hur mycket mer det låter, men det är iallafall så att jag nästan behöver öronproppar.
Funderade på att köpa nytt blås igen. Hade ju redan ett Yoshimura, som inte lät så mycket det heller.
Tog tag i saken och lämnade in blåset hos Mitonga i Lomma, och fick det fixat snabbt idag. Tack skall ni ha!
Monterade det och det blev en rejäl skillnad på ljudet. Tycker mig känna att det blev bättre vrid på låga varv också.
Det dova ljudet på låga varv har blivit mer markant samt att vid högre varv över 7000 varv lät det ordentligt mycket högre.
Blåset var va 50 cm långt från början, och det kapades säkert 1/3, ca 17 cm.
Kan verkligen rekommendera att korta av blåset istället för att köpa nytt.
Skall försöka filma ljudet före och efter.
Vet ju som sagt inte hur mycket mer det låter, men det är iallafall så att jag nästan behöver öronproppar.
Last edited: