Har ni vurpat någon gång?

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
tycker det hade varit rätt interesant och höra ifall ni har vurpat någon gång och i så fall efter hur lång tid var det från att ni tagit kortet?

första och andra sesongen gick problemfritt, nästan i alla fall. 3e sesongen fick jag punka och la cykeln, lite senare körde en bil ut framför mig på huvudled. Starta en poll kanske?

Vet inte om det klassas som att jag vurpat, men jag krockade med en bil 1998 fast jag blev skjutsad då. Slutade med att han som jag åkte med dog och jag fick diverse skador efter att studsat in i bakdörren på bilen och vidare ut i skogen i ca 140km/h. så man kanske kan kalla det för en vurpa. Detta var 6 år INNAN jag tagit mitt kort.

zingo00 skrev:
2154188 tycker det hade varit rätt interesant och höra ifall ni har vurpat någon gång och i så fall efter hur lång tid var det från att ni tagit kortet?

Varför är det intressant?

Haft kort i 3 år.

Vurpade en gång förra året och en gång i år. :3freak

Vurpade förra året. Vågade inte lägga ner tillräkligt och hamnade i diket. Klantigt och.... :huvet

jag vupade i tisdags skulle lägga bågen i en skarp kurva på natten men såg inte gruset på g av ett mörkt jävla visir så jag började glida där på asfalten :arsele

Har vurpat lite till å från med HVA'n.

Bl.a på halkbanekörningen under vinterutbildningen dock som bakryttare (vpl) och sedan ett par gånger i skogen under övning antingen med kåren eller hemmaförbandet :3freak :crash

Lade 125:an i ca 100 på en frostfläck i en högerkurva 16 år gammal. Klädd i jeans, tygjacka, handskar och hjälm hade jag en j--la tur som klarade mig helt utan skador :3freak
Sedan dess har jag hunnit köra i 20 år utan en enda vurpa, kanske det är för att jag inte kör en meter utan hela skyddsutrustningen på :confused:

Tog lättMC-kort för 12 år sedan när jag var 16år, sen tog det ca 3 månader innan man vurpa med den. Vurpade sen 2 ggr till med den. Vurpade med min RD350 kanske ett halvår efter att jag fick tungt-kort när jag var 18. Sen tog det ytterligare 9 år innan jag vurpade ute på gata igen :) .
Det var gata det :rolleyes:
På asfalterad bana blev det tre vurpor förra året.
En kväll förra året testade jag minimoto, resultat 17 vurpor.
På crossbanan blev det nog ca 50 vurpor förra året. Totalt hela livet räknat kanske 150 vurpor med cross :( .
Det där med att alltid ha komplett skyddsutrustning är en god rekomendation :gnissla .

försa åren på tung blev det några vurpor. nu var det nästan lite "för länge sedan" vilket medör att man blir lite försiktig..

Kört i +20år och inte vurpat ännu.

Varför ska man vurpa ? och inget snack om att man inte kör tillräckligt snabbt om man inte vurpar. Vurpar man kör man för fort för sin egen kapacitet, om det nu inte är älgar, vildsvin eller bilister som är orsak

Last edited:
Nej inte än...
Va ruskigt nära att slå över härom dan när man va ute o övade slangning... :)

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back