Har ni tur?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Funderade lite på en sak.
Vissa här har varit av med kortet ett flertal gånger och vissa klarar sig alltid undan.

Jag själv kör nästan aldrig under 30+ gränsen men lyckas varje gång ligga bakom någon som kör sakta när hastighetskontroller nalkas.
Plus att jag räddat kortet ett antal gånger på grund av någon konstig förmåga att lista utt vilka bilar som är civilare.

För att sammanfatta så har jag sluppit undan böter och indragning minst ett tiotal gånger på grund av ren tur.

Frågan lyder: Anser ni att ni tillhör en av dem som har tur när det gäller poliser, eller verkar det som att alla poliser är ute efter just dig så fort du ens tänker på at köra hoj?

Jag har faktiskt bara råkat ut för farbror blå en gång, och det var när vi marchade ner till Umeå och körde om en civilare som klockade en fortkörare. Så än så länge är det tur, men det känns som efter det att det inte är värt det, köra mer än 30 för fort dvs!

jag kör inte hoj på vägen men bil...ja kör konstant förfort nästan..men jag anser mig inte ha tur..jag har extremt bra koll bara..och är väldigt misstänktsam mot alla bilar som ser ut som civilare..ibland blir jag trött i huvet av allt tittande tänkande smygande :D

kaZmur skrev:
Funderade lite på en sak.

För att sammanfatta så har jag sluppit undan böter och indragning minst ett tiotal gånger på grund av ren tur.

QUOTE]

Lyckan kommer lyckan går...........

Hoppas lycka håller i sig för dig.
Har åkt dit 2 ggr. en gång på hoj, en gång med bil. Men inte blivit av med lappen.
Peppar, peppar, ta i trä.... :)

Nä, jag försöker i typfallet ligga inom intervallet där man får behålla kortet. Och skulle jag bli ertappad 30+ så är det rätt åt mig... inget att lipa över.

Gäller ju att välja var man kan köra lite för "för fort"...
På hemorten har man ju rätt bra koll på var dom kan stå men sen är det värre...
Civilbilar är inte helt omöjliga att upptäcka för utom dom som verkligen är fegisar,
dvs utan extra antenner etc.... :huvet
Mötte en civilare förut, i satt två poliser med reflexväst....
Var lite klurigt att komma fram till vad det var då....
Bästa var att dom vände och hängde på, hmm... Inte alls dumt.

Ni verkar ha bra poliser i Stockholm. Var ner midsommarhelgen till huvudstaden. Åkte omkring lite, körde bogesundsvägen fram och tillbaka(bra väg!). Tillbaka mot staden, på norra länken, är det en bil som hakar på. Följer efter mig ett par mil i 170, då det börjar lysa konstigt i grillen på bilen. :näsblod
Drar ner på gasen, lägger mig i högerfil och bilen gör likadant. Nu får man ångest. Men blinkandet har upphört så jag håller 100 ett tag,ca 2 minuter, när bilen viker ut, kör om och försvinner... Såg då att det var en civilbil a'la Volvo 940.

Det kallar jag tur. :D

Körde senare genom en fartkontroll i Norge, hann få ner farten till 90 på mätaren på 70 väg. Dom siktade förtvivlat på mig med lasern men jag hade tur igen! Ett par mil senare blir jag stoppad i en kontroll, varnad för diverse fartkontroller framöver och ett påpekande att jag hördes lång väg med mitt "effektputte". Så jag har haft tur iaf.

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard