Har ni tappat kontrollen ?

Skulle vända på en liten väg. Svänger runt och ska börja köra iväg, vrider på gasen och....FAN, hamnar med framhjulet i det blöta gräset och glider ner i diket! Hahaha! Ja, en gräsfylld fotpinne var allt. Ja, och lite svett för att få upp loket.

...annars kör jag för snällt för att kunna tappa kontrollen :(

Tappade kontrollen rejält i sommras. Drevade ner hojen och skulle ut och testa resultatet. Eftersom jag hade hade mekat i shorts och linne så blev de också kläderna jag hade på mig. :näsblod
Efter 10min så tänkte jag dra den rejält på ettan vilket resulterade i att framhjulet lättade utan att man kände det och ner i ett hål vid växling till 2:an vilket resulterade i ett styrwobbel i klass med den videon från isle of man.

Har aldrig varit med om liknande när styret slår våldsamt in i tanken och vägrar sluta. Såg framför mig hur jag skulle bli uppsliten av asfalten när jag väl lägger mig. Har en riktigt jävla tur och reder upp hojen. Aldrig mer utan skyddskläder säger jag bara! :huvet

Min hoj har bambu-ram, man har aldrig riktig kontroll på den...

Man kan välja spår in i kurvan, sen får man åka det hojen väljer ut...

Min hoj har bambu-ram, man har aldrig riktig kontroll på den...

Man kan välja spår in i kurvan, sen får man åka det hojen väljer ut...

:D Är hojen bra på att välja spår då?

Fick en liten highsider på Sviestad med min gamla hoj, den gången gick det bra.
Förra året när jag hjälpt en kompis att mecka hojen skulle jag ta en provtur och självklart la jag omkull i shorts, T-shirt och sandaler. Aldrig utan skyddskläder igen :huvet Bakdäcket släppte i utgången av kurvan och jag trodde den skulle återfå fästet när jag släppte av gasen, men baken fortsatte ut tills jag låg på backen.

:D Är hojen bra på att välja spår då?

Oftast är det asfalt under däcken när man börjar räta upp, men är det ett gupp någonstans i kurvan så kan man aldrig veta...

Jag kommer dock förhoppningsvis att få på en gaffelstabilisator till sommaren, vilket påstås göra en del.

En gång när det begav sig låste jag upp framhjulet i 90 med misslyckad stoppie som följd. Den var svår att kontrollera

Framhjulssläpp på torr asfalt var lite väl spännande men ordnade upp sig...
Har annars slagit över och skrotat en hoj vilket måste beskrivas som brist på kontroll!

Skulle testa slanga ca 5 timmar efter jag tog av ett gips som suttit i 5 veckor. hade varken bra känsla eller så mycket styrka i högerhanden vilket skapade ett nedsläpp med en sådan duns så jag knappt kunde hålla mig kvar på cykeln och i princip skallade framlampan, låg där och balanserade med magen över styret nån sekund, var nog den värsta upplevelse på hoj hittils:näsblod

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT