Har ni satt på vinterdäck på bilen ?

Vinterdäcken på ?

• Antal röstningar
    0

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Så har ni gjort det eller inte ?

Själv har jag medvetet inte gjort det (jobbigt ju) men efter att ha fastnat överallt imorse påväg till jobbet tror jag det börjar bli dags nu.

Jag har gjort det och det är jag riktigt glad för med tanke på att det ligger flera cm blötsnö här nu.

Har punka på mitt ena :tungan vinterbilen ska dock få på sina idag! Finbilen får på sina när ja lagat punkan. Det var kul att köra hem bilarna igårnatt :D

satte på dom igår heheh snacka om timeing

Fjong nya nokian hakke 2 :tummenupp

Nisse Järnet skrev:
Har punka på mitt ena :tungan vinterbilen ska dock få på sina idag! Finbilen får på sina när ja lagat punkan. Det var kul att köra hem bilarna igårnatt :D

Nisse var har hänt, du ska väl inte vara vaken vid denna tiden? :tungan
Köpte du den där bmw:n eller?

stony skrev:
satte på dom igår heheh snacka om timeing

Fjong nya nokian hakke 2 :tummenupp

Åhhh

Avundsjuk.

Vill också ha nya däck,
har ett par som visseligen är nya men dom är odubbade, hjälper knappast mycket på en framhjulsdriven bil i stockholm. :3freak

Ahh, vinterdäcken får vänta ett tag till. Den här snön kommer ju försvinna om 3-4 dagar.

Brukar vara dax att slå på dom lagom till när :tomten kommer :D

sommar däck jajemän. och jag som ska köra ner till halmstad till helgen. Inte kan jag lägga om till vinterdäck heller. Det är därför jag måste ner til halmstad, vinterdäcken ligger där. ser ut att bli kul. 45 mil i snö och slitna sommardäck.

Sitter sprillans vinterostar på sedan ca tre veckor. Brukar alltid hinna byta ett tag innan första snön, däremot brukar man ju alltid vara för snabb med att sätta dit sommardäcken på våren.

Nej....o det va ett jävla sjå att ta sig till jobbet... fastnade 2 ggr. :rolleyes:

Ikväll så får sambon rycka upp sig ur soffan...!!! :gnissla

För det är väl inte rätt att jag ska byta däcken oxå... när jag fixar allt annat "hemarbete". :va :tungan

Tjing!!

Felix skrev:
Sprajlans nordfrost 3 sitter på nu... tur det men tanke på snön som kommit.

Bra val, blev bäst i test i år!! :tummenupp Yoshi ska kasta på våra sprillans NF3:or idag efter han kommit hit till mitt jobb och hämtat bultarna som han glömde hemma imorse, hihi. :hihi
På min bil e det vinterdäck sedan nån vecka tillbaka.

Vinterdäck? Är inte det fegt? :D

Nej, klart som fasen har man inte hunnit med det. Bytte åt mor min, följde till IKEA, trodde på allva att det inte skulle ta hela dagen. :kocko :lol

Så klart var jag tvungen att ha bilen idag. Saaaakta blev det till jobet, går ju fan inte att gå på sommarfötter ens. Ja, jag körde. :kocko :kocko

Givetvis, jag som norrlänning på rymmen har haft vinterdäcken på i 4 veckor nu. Kör dock dubbfritt och då känns det inte lika fel att sko om bilen tidigt. :tummenupp

Men såg imorse att det var skrämmande många som inte har varit så förutseende, och sen kan inte folk med att anpassa farten heller. Såg en par trottoarkantskörningar från frukostbordet :hihi

Last edited:
...Var lite skeptisk till om det var dags för vinterdäck förra helgen. Det var ju tort och fint och solsken. Men nu igår hade vi snö här i Halmstad så det var inte en dag för tidigt! :Bugar
Så vinterdäcken är på...bromsarna sönderrivna och insmorda med kopparpasta... så nu kan inget stoppa mig! :D

/KaliZ

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...