Har ni klotat?

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Har ni ramlat/klotat/hi-lo-sidat/smällt/Lagt hojen?

• Antal röstningar
    0
Klotade på uppkörningen under manöverprovet, är det bra? :gnissla

Framhjulssläpp med lutning är svårbalanserat när man inte är torr i öronen :hihi

Delade ett rådjur i fjol. 3 Månader med gipsad arm
I slutet av mars i år så lyckades jag med något av det klantigaste som finns... för pinsamt att berätta men det enda som hände då var ett rejält stukat ego och en öm högerfot efter en lite väl våldsam raserispark i ett trästaket.

Casca skrev:
för pinsamt att berätta men det enda som hände då var ett rejält stukat ego och en öm högerfot efter en lite väl våldsam raserispark i ett trästaket.

Vad hände? Du måste ju berätta!

:7peta

Upp!

Är det verkligen så att nästan 60% av sporthoj.coms medlemmar har klotat på ett eller annat sätt?

Det borde bli över 7000 pers isf som klotat här ;)

Fyll i pollen ni som inte gjort det!

det finns bara två sorters MC åkare, de som har krashat och de som kommer att krasha... :tomten

Jag har fått vattenplaning i 230, det var väl ungefär motorn + lite till som fanns kvar på den hojen...
krockat med bilist som gjorde U-sväng där det var förbud att göra det :mad:

Last edited:
stoffer skrev:
Upp!

Är det verkligen så att nästan 60% av sporthoj.coms medlemmar har klotat på ett eller annat sätt?

Det borde bli över 7000 pers isf som klotat här ;)

Fyll i pollen ni som inte gjort det!

Om man kört hoj några år så är det relativt få som aldrig någonsin varit omkull på ett eller annat sätt. Fast 7000 medlemmar lär nog inte ha varit omkull, med tanke på att 50 % av de som är registrerade saknar hoj.

Det finns folk som kör hoj i 50 år utan att vara omkull en enda gång, vissa kör bara en gång, sen behöver de inte bekymra sig om vurpor längre.

Sen är det ju skillnad på vurpa och vurpa. Om man lägger omkull cykeln i promenadtakt eller totalskrotar hojen. De allra flesta har ju lagt omkull cykeln vid träning inför garagevändning exempelvis. Det blir ju inte så allvarliga konsekvenser i det läget :)

Gjorde en lowsider på Slingerbulten i sommras, gick i Ca. 100km/h klarade mig med höger armbåge urled och skrapad hoj.

klotade 2ggr i somras.. la mig odramatiskt i diket en gång, gick i 2km/h.. och så vurpa jag när jag övade wheelies (jävla sliponet tog i marken och krängde till hojen), halvsabbade hojen och pajade knät.. :näsblod

så det blev bara en 500mil för mig denna sesongen.. :(
aja.. nästa så.. :yoparty ADHD :yoparty

Fick framhjulssläpp i somras (lowsider eller? :va ) skrapad hoj, böjd växelpinne o blinkers paj.

Senare krockade jag med en bil som inte stannade för väjningsplikt.

Blinkers paj, backspeglar paj, alla kåpor repiga o spruckna, fotpinne av, plja över hela vägen, bromshandtag o kopplingshandtag sönder, ungefär allt gick sönder på den förutom kåpglaset o tanken klarade sig utan en repa.

Jag: Ganska trasig fot, ont i hela vänstra sidan på kroppen, lite ont i höger axel.

Fast det var inte iår jag klotade. Så om det var det du menade så har jag svarat fel..... :tomten

Nästan 60% av de som svarat har klotat, konstigt att försäkringskostnaderna stiger...

Första året med hoj. Avklarat ca 1000 mil. Början på augusti: klipper trorroarkant i stan i en allt för snäv vänsterkurva i allt för hög fart. Ont i höften och aningen repig hoj som resultat. 2 veckor senare: höften läkt. Klipper en trottoarkant i en allt för snäv högersväng i allt för hög fart i stan. Fotfraktur och helmosad hoj som resultat. :huvet
Vad jag lärt mig av detta? Jo nästa år börjar jag köra bana istället så jag kan köra lugnt på gatan och ändå få utlopp för mitt fartbehov.

EDIT: Halvförsäkrat kör man så oroa er inte :tummenupp

P@trik skrev:
Bara för man klotar behöver det ju inte bli försäkringssak.. :7peta
Men i övervägande del av fallen är det nog så. Hur många av SH's försäkringstagare skulle avstå ersättning? :rolleyes:

På något konstigt sätt så hidrade jag slutskedet av en highsider med mitt högra ben. Hojen klarade sig män jag bröt mitt knä. Minst åtta veckor på kryckor innan det går att undersöka om korsband, ledband,muskelfästen,minisk mm är skadat. DRYGT!!!!!

Ugluk>>
Inga tillbud öht i trafik?
hur lyckas man med det?
Nån gång har väl ngn bil framför bromsat till så du blivit tvungen att bromsa till lite fortare, eller?
Det räcker väl med att du skulle kunnat krocka om du inte varit så vaken att du avvärjde situationen, kanske helt lugnt, för att det ska vara ett tillbud?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT