Har ni insats i eller inte?

Insats


  • Antal röstningar
    0

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Menar TS db-killer när du skriver insats? Man plockar väl fan inte ut insatsen ur en dämpare.

Beror lite på, den mullrar lite extra utan, men jag har fler hästar på toppen av kurvan med dem i, hur tokigt det än låter! Så ska jag bara cafee mullra åker de ur, men ska jag slinger vägs köra, då sitter de i.

jo för 0,5 hk har ju stor betydelse på en slingrig landsväg
 
Last edited:

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Utan för jag har inget att sätta i. Orginal (till besiktning) låter ju inte alls bra...
 

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Ort
skivarp
Hoj
En sån röd :)
Utan eftersom mitt acra inte såldes med el ens finns att köpa till, får antingen fixa nåt me universalDB-killers el montera original till bes å bana.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Med insats (db-killer) brummar det fett me najs. Plockar jag bort dom bröölar det som fan, öronproppar ett måste, tror jag hörs flera mil. :näsblod

Det är ju bra att man hörs men det räcker gott med brum brum för mig. Nån effektskillnad märks ej. Jag kör normalt med insats, plockar bara bort dom om jag vill känna mig extra busig. Vill inte dra till mig extra uppmärksamhet från lagens långa arm, biken är inte direkt laglig som den är...:gnissla
 

CalleGBG

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Hornet -01
Jag hör ingen skillnad när jag skruvar fast insatsen, varför finns den då? eller fattas det en del? Ska på besiktning snart för första gången med hojen så.....
En dum fråga kanske, men det finns ju inga sånna utan bara dumma svar så va snälla nu.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Utan på Duccen då den måste få sjunga fritt. Det är inte mycket skillnad ändå på den...

På DR:en har jag dom i. Detta pga att "hoppsanlösningen" med mycket bonnasmide till avgassystem låter satan ändå. Ska skaffa en ny bättre burk till den när jag får lite pengar över.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jag tänker aldrig på hur min hoj låter när jag kör, har fullt upp med att fokusera på banan så har ingen som helst glädje av att bröta mer än jag behöver.
Effektskillnaden med eller utan en killer i mitt system är så litet att det finns ingen direkt vinst att köra utan bara förlust med att reta upp andra.
Själv kör jag hoj för farten och bandagarna, den kunde varit ljudlös för min del, ljudet är inte det jag är ute efter.
Iår tar vi hårdare tag vid ljudmätningarna oxå eftersom banägarna blivit tillsagda att från nu stenhårt hålla 95db vid förbi körning. Intressant med tanke på att flera orginal system inte ens klarar det.
Men som sagt var lite vakna på erat ljud, det hjälper inte med att det är en ny hoj med orginal system, klarar de inte 95db iår så finns stor risk att man inte får köra.

Sedan hur andra gör lägger jag ingen bedömning vid bara vi kör enligt kraven som sätts på banorna så att vi får fortsätta leka där många år till.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jag kör utan. Kör jag med är det som om motorn tappar 10-15 hästar, känns det som. Det är mycket när man bara har en 40-50 från början...
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Utan db-killers här med.
Låter rätt mycket men det är en skönt ljud :p
Dock lite orolig för vad bill och bull säger den dagen dom hör det :)
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Låter nästan alltid bättre om man har mindre ljuddämpning tycker jag.

En rad4 låter ju dock inte direkt välljudande egentligen. Mera brölande med ett öppet system.

Personligen tycker jag att ducce, aprilia och HD har dom skönaste ljuden, på olika vis då. En brölande rad4 är absolut inte fel, kör ju sånt skrot själv, men välljud är det inte :D

För att svara på TS fråga, så nej, jag kör inte med insats (tror inte ens det finns till min pipa).
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Sitter ett Supertrapp på S3an nu, där styr x antal diskar ljudvolymen. Den är dock inställd med flöde nog för att det ska räknas som att jag kör utan. Istället så kör jag ju med livet som insats. :rolleyes:
 

Fartman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati 996
Utan..
Dom db mätte den på bilprovningen..:Bugar

Fick den till 102 db.. he he..
Fullt lagligt.. gränsen går vid 103.:tummenupp:yoparty:D
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
hörs man så syns man..
va de inte en Harley reklam för längesen där domsa "straight pipes saves life" eller nått i den stilen?

Acra Evo utan db-killers.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Utan insats på Multistradan och med originalsystemet på Bimotan. Bimotan låter mer.
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
noterade att alla som bara svarar "utan" kör Rad 4'or, och det kanske är därför de behöver köra tan DB killer i. För att det ska mullra över huve taget....

:D jag kör sv1000s TWIN med dubbla devil magnum....
insats i.....NO WAY:yoparty
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top