Har ni hojjen avställd? [Poll]

Har du ställt av hojjen än ?

• Antal röstningar
    0
Det är inte för kallt för att köra ännu. Jag körde sista gången 4 dec förra året och jag hör inte till de extrema "långkörarna".
Den största anledningen till att ha hojen påställd året runt är att man kan ta ut den tidigt i vår. Man behöver inte ha ångest för att man kanske bara kan köra en eller två dagar i mars tex. Det är bara att tuta och köra. Premien är ju redan betald och rent psykologiskt så känns det inte lika mycket i "ekonominerven".

/FW

watson skrev:
Det är inte för kallt för att köra ännu. Jag körde sista gången 4 dec förra året och jag hör inte till de extrema "långkörarna".
Den största anledningen till att ha hojen påställd året runt är att man kan ta ut den tidigt i vår. Man behöver inte ha ångest för att man kanske bara kan köra en eller två dagar i mars tex. Det är bara att tuta och köra. Premien är ju redan betald och rent psykologiskt så känns det inte lika mycket i "ekonominerven".

/FW

En sporthoj är inte anpassad för att köras i vinterklimat. Tänk bara på hur gummit i däcken blir när det blir kallt... Sen är det ju klart att man kan envisas och åka ändå, men det blir ju inga 'varvrekord'.

En sporthoj klarar vinterklimat ungefär lika bra som en grusväg - det går, men går det att undvika så är det ju bra.

Pejo skrev:
En sporthoj är inte anpassad för att köras i vinterklimat. Tänk bara på hur gummit i däcken blir när det blir kallt... Sen är det ju klart att man kan envisas och åka ändå, men det blir ju inga 'varvrekord'.

En sporthoj klarar vinterklimat ungefär lika bra som en grusväg - det går, men går det att undvika så är det ju bra.

Jag försöker inte slå några varvrekord på allmän väg sommartid eller vintertid... Hasar det lite i kurvorna, så är det väll bara att gilla läget. Jag knäskrapar ju inte direkt i november.... :7peta

/FW

Är glad att jag ställt av min. På E4:an vid Knivsta idag så var vägen helt vit efter en hagelskur och tempmätaren visade +2 grader.

Såg dock en jäkla massa kromslädar på förmiddagen och hoppas att de förfrös sig! :hihi

ebbaklasa skrev:
fjantig tråd ? du ser ju själv att det INTE är självklart man har hojjen påställd året om, kolla pollen
Äsch, det är bara för det är wannabebikers och moppefuckos som är med och kryssar i, som det ser ut som att många har kastat in handduken redan :hihi

Kallt......

Jag kör tills det blir minusgrader på dagarna :yoparty

Hojen är påställd året runt....men det blir inget mer åkande i år.Tog min sista runda i går,frös brrrrrrrrrr baken,händerna och fötterna tills de va blå.Tog hela kvällen för att tina upp :hihi .Ska fixa med bågen i dag så den mår bäst i den långa vinterförvaringen. :tummenupp

rockagill skrev:
Jag kör tills det blir minusgrader på dagarna :yoparty
Brrrr... -5 C i Sundsvall i morse, så nu börjas det... Förhoppningsvis blir det + grader igen så att man kan tvätta å dona lite....

Här är bara 0:an. Så fort frosten släppt ska jag ut och åka :)

Undrar om det är samma personer som gnäller att det är kallt nu,som oxå gnäller att det är för varmt när solen skiner som bäst på sommaren..

Hårda bikers... :tomten

BUUURRRRR!!!
Jag har inte ställt av hojen men kan tala om för er att verken min kropp eller hojen var speciell glada över att jag körde imorse. Det var 0,3+ och jag fick stanna en gång för att få liv i fingrarna...
Kollade just på SMHI's hemsida och det ska bli minus grader hela veckan (på nätterna asså) så antar att det är snart dax att säga hejdå...
VILLLL INNNTTEEEEE!!! :(

PS: det är 2 månader och 13 dagar kvar till julafton... :tomten

Jag var ute och vinglade ca.18 mil i lördags i strålande solsken i trakten mellan Norrtälje, Gottröra och Vallentuna, jag tror jag möte en sporthoj och 3 st motarder, förövrigt var det bara en massa customhojar ute. Det börjar kännas ödsligt.

Ställer inte av! Här nere i Skåne kan man i stort sett köra året om, iklädd Gore-Tex-ställ skidunderställ och skidhanskar :). Upplevelsen ligger och väger mellan skidåkning och hojkörning :va

Om det är plusgrader och torrt så kör jag. Lite kallt med skinnet igår, så nu blir det allväderskläderna. :tummenupp

(Det funkar föresten att ha värmehandtag på en sporthoj, bara man inte berättar det för nån annan sporthojare :rolleyes: )

P@trik skrev:
Undrar om det är samma personer som gnäller att det är kallt nu,som oxå gnäller att det är för varmt när solen skiner som bäst på sommaren..
Hårda bikers... :tomten
Jag är en av dem! Aldrig nöjd! :D

Jag tycker det kostar för mycket förhållande till hur lite man kommer att kunna åka i vinter.. Därför har jag ställt av..

Ni har väl inte tagit er mats ur skolan än va? Själv har jag varit ute och kört både idag och igår :)

(snön som kom i måndags smälte bort rätt fort)

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2