Har ni fått böter på sporthojen?

Bötfäld på mc?

• Antal röstningar
    0
1000 Bath (ca 250 kr) i böter för att ha lättat på framhjulet lite på stora strandgatan i Patong, Phuket.... Alltså jag hade hyrt en SP1:a och lättade framhjulet från stillastående till kanske 20 km/h. kanske var i luften 5 meter.

Jag stannade precis efter och stod å pratade med en kompis när en polis kommer fram och snor tändningsnyckeln och skäller på mig, sa åt mig att åka ut till "super highway" och träna bakhjulskörning istället för i stan...

Fick åka med polisen bakpå en moppe till polisstationen och skriva på papper på Thailändska som jag inte fatta ett skit av och betala sen fick jag skjuss tillbaka så var det bra med det.

Har blivit stoppad efter att ha kört ca 100 knyck på 30 utanför järnvägsstation i Gävle av en mc- snut, han hade dock inte mätt nån fart och nöjde sig med att skriva en flygande besiktning på mitt bakdäck som behövde bytas (och naturligtvis skälla lite) Vill också tillägga att även om det var 30 en del av den där sträckan så var det inte farligare för medtrafikanterna än att köra för fort på motorvägen för det är järnväg på höger sida och jävligt bred väg med goda marginaler. Jag drog bara på lite på ettan för att sen bromsa efter kanske 150 meter där jag skulle svänga.

Har även fått 600 kr i böter för att ha överskridit spärrlinje. Hade då kört på bakhjulet på fel sida om heldraget inne i Nyköping och en MC polis hade sett det på håll. Jag stannade för att tanka precis efter och han stannar bredvid och skäller ut mig. Jag nekade till bakhjulskörningen och erkännde till slut att jag vart på fel sida för att slippa en rättegång om vårdslöshet, ville inte riskera körkortet igen, hade hämtat ut det nya på posten tre timmar tidigare efter att vart utan i tre månader :rolleyes:

Fortkörning en gång.. 2000 kr fattigare o tre månader utan kort.. o p-böter en gång av griniga poliser i Borås.. hojen köptes i borås.. så polisen vara kanske nöjda när dom lappade den..

Nope inte på mc. Farbror Blå ville nog prata med mig en gång, men det blev inte riktigt som de tänkt sig. Med bil har man dock åkt dit några gånger.

Eftersom jag tidigare inte har haft A behörighet, (förrän nu) så kan jag ärligt säga att jag ALDRIG fått böter på mc för fortförning, det har jag fått "rabatt" på när dom ändå tagit mig för olovlig körning, samt att man fått på en massa annat skit, oskattat, obes. mm

men det va i mina "yngre" år... :D nu e man ju pappa o har ett ansvar..

min dotter tjatar som fan om när jag får hem hojen.... :D

Fortkörning tre gånger varav två körkortsindragningar.
Böter för miniskylt en gång.

Med bil har jag inte ens fått parkeringsböter.

Avelin skrev:
2000kr i böter, och så lånades mitt kort i 3månader. Dem tyckte min hastighet
i snitt hade överskridit den lagliga med 50.2km/h,,,, SVIN! Jag hade haft nya
hojen i 3veckor!,,,, hände 19sep -03,,, kommer aldrig glömma det datumet. :gråta

Äsch, min lapp tog de samma dag som jag var och bytte in min gamla hoj som min nuvarande som då var ny. Kändes hyfsat surt. :3freak

just nu har 55% aldrig fått böter när dom kört mc!!!!!!! hur fan är det möjligt? då måste man ha bra mycket tur med fartkontrollerna.

bmwjohan skrev:
just nu har 55% aldrig fått böter när dom kört mc!!!!!!! hur fan är det möjligt? då måste man ha bra mycket tur med fartkontrollerna.

Eller också kör majoriteten med någon sorts förnuft i skallen.

Sen har kanske en hel del med andra hojar än sporthojar svarat, de kör säkerligen inte lika fort.
Många har kanske rätt färska kort, man får intrycket att det är det vanliga på detta forum.

Inte en spänn....

Men kör ju alltid lagligt med min hoj... :rolleyes:
Men sen får man ju ha sina små detaljer som hjälper till när polisen kommer!

Tex Nyckelbricka från Polis skolan ... Funkar faktiskt!

Får frågan...SKA DU BLI POLIS???

Kanske det svara man ju då!

KÖR LUGNARE DÅ! ANNARS KANSKE DU INTE KLARAR UTBIDNINGEN!

Ja jag ska köra lugnare.... :lol

Har blivit stoppad ett par gånger när det gått liiiite väl fort och med för få hjul i marken!
Då har denna lilla plast detalj hjälpt till ...

Helt otroligt bra!

Mattiaz skrev:
*ta i trä* Har aldrig fått böter... varken fortkörning, eller för "otillåtna delar" på hojen.

Silwer: Det är ju inget krav på stänkskärm längre, så hur kunde du få böter? eller var det för några år sen kanske...

Är det inte lag på stänkskärm säger du? När började det gälla?
Låter bra iaf, då slipper jag ju ha på den när det är besiktningsdax.

EDIT: P-böter har jag fått. 700 spänn för parkering på trottoar utanför Nordstan vid Feskarbröderna i gbg. :mad:

fortkörning här.. böter och indraget körkort som följd.. grov trafiköverträdelse eller va fan det nu kallades...

ed: aldrig haft nån incident med bilen dock...

Last edited:
Kamikaze kid skrev:
Inte en spänn....

Men kör ju alltid lagligt med min hoj... :rolleyes:
Men sen får man ju ha sina små detaljer som hjälper till när polisen kommer!

Tex Nyckelbricka från Polis skolan ... Funkar faktiskt!

Får frågan...SKA DU BLI POLIS???

Kanske det svara man ju då!

KÖR LUGNARE DÅ! ANNARS KANSKE DU INTE KLARAR UTBIDNINGEN!

Ja jag ska köra lugnare.... :lol

Har blivit stoppad ett par gånger när det gått liiiite väl fort och med för få hjul i marken!
Då har denna lilla plast detalj hjälpt till ...

Helt otroligt bra!
hmm, plötsligt ska jag nog ta upp kontakten med min fars kompisar som är poliser :> Ska försöka skaffa en sån bricka :)

Har klarat mig utan böter än så länge, men har bara kört en säsång med min nuvarande.
Har varit nära på att åka dit av hastighetskontroller ett antal gånger, men har lyckats bromsa mig ifrån det.

Det är nog tyvärr bara en tidsfråga innan jag får böta.

Vet ni hur vanligt det e att dom vill kolla upp om hojen e begränsad till 25kw på riktigt om det står det i papprerna???

För i så fall måste jag nog ta det lite lugnare så dom inte stoppar mig.

Kört avställt en del gånger och det ger böter i poliskontroller....
P-böter har jag samlat på innan, men slutat nu :rolleyes:

...Jag sällar mig till smitarna... :(

...Bara tills jag tagit kortet...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...