Har ni fått böter på sporthojen?

Bötfäld på mc?

• Antal röstningar
    0

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Har ni blivit bötfällda på era hojar nångång? (eller flera)
Du kan kombinera svaren tex fortkörning med att du flyr från polisen om du kan eller nej och samma sak osv.
Ej parkeringsböter eller böter som du fått under bilkörning.

Personligen har jag aldrig fått en fortkörningsbot, men har fått böter på dåliga däck och avsaknad av stänklapp o reflex och sådant småplock.

Last edited:
Menar du P-böter? :3freak

Edit: Har fått fortkörningsböter tre gånger varav även indraget körkort den ena gången. I min ungdoms år fick jag även böter en gång för att ha kört 300 meter i promenadfart på en cykelbana. :gnissla

Sen har man väl samtalat med Länsman ett par gånger då de haft synpunkter på det ena elelr det andra. Bl a blev jag stoppad efter att ha kört 1,5 varv i en rondell med knäskrap. Polisen såg inte det roliga i det hela och var lite griniga, men de nöjde sig med att få läxa upp mig och göra en inspektion av hojen.

Last edited:
Nope, inte en enda gång. Får hoppas man klarar sig nu 8:e MC-säsongen också :)

Gäller att passa sig för alla nya civilbilar som länspolisen precis köpt in bara... ;)

*ta i trä* Har aldrig fått böter... varken fortkörning, eller för "otillåtna delar" på hojen.

Silwer: Det är ju inget krav på stänkskärm längre, så hur kunde du få böter? eller var det för några år sen kanske...

Mattiaz skrev:
*ta i trä* Har aldrig fått böter... varken fortkörning, eller för "otillåtna delar" på hojen.

Silwer: Det är ju inget krav på stänkskärm längre, så hur kunde du få böter? eller var det för några år sen kanske...

Jo det var på den tiden det var lag på det, runt 8år sen skulle jag tro det var.
Jag hade ett bakdäck som var slitet till korden och då gav de mig lite extraböter så att säga:lol
Man fick en utskällning på köpet med :tummenupp

Silwer skrev:
Jo det var på den tiden det var lag på det, runt 8år sen skulle jag tro det var.
Jag hade ett bakdäck som var slitet till korden och då gav de mig lite extraböter så att säga:lol
Man fick en utskällning på köpet med :tummenupp

En utskällning sitter aldrig fel! :lol

Mina kompisar skulle sticka i hämta sina förlovningsringar för några år sedan, o de var självklart försenade, så polarens Gsxr750-00 fick arbeta hårt på de krokiga vägarna... helt när de kommer över ett krän ser de poliser längre fram, som håller på med alkoblås på en bil... polaren saktar ner, men det har ju hörts lång väg hur de kört...

Polisen springer ut mitt i vägen o viftar med armarna o är helt galen, o skriker åt dem att "det är jävlarimig ingen räserbana här", de hade ingeting o ta dem för, fast han frågade kompisens tjej som satt bakpå om hon var rädd... hon skakade bara på huvudet, sedan smög de iväg några hundra meter för att sedan varva sig genom registret igen :rofl polisen hade ju gjort att de var ännu mer försenade :4skrika

Böter och ombesiktning för "dold" registreringsskylt, det är allt. Jag håller mig inom lagens ramar.

Hmm... jodå... ett par fortkörningsböter har dom lyckats haffa mig för.

Men med tanke på att det egentligen skulle vara böter v a r j e gång man är ute o kör så är det hyffsat ändå..!! :)

En jävla P-bot jag oxå lyckats införskaffa mig. :rolleyes:

Jag förvånad?

Silwer skrev:
Har ni blivit bötfällda på era hojar nångång...
Personligen har jag aldrig fått en fortkörningsbot, men har fått böter på dåliga däck och avsaknad av stänklapp o reflex och sådant småplock.

Trodde givetivis att alla sporthojsåkare lade in 1-2 fortkörningsböter i per säsong i sin normala omkostnadsbudget - är det inte så?

De är ju inga oförutsedda kostnader!

:rolleyes:

Last edited:
Busafreak skrev:
Trodde givetivis att alla sporthojsåkare lade in 1-2 fortkörningsböter i per säsong i sin normala omkostnadsbudget - är det inte så?

(Ingen aning, jag har inte alltid kört sporthoj.
Sen bor jag inte drekt i stan heller så risken at stöta på polispatrull är väl mindre, men faktiskt har jag aldrig fått en fortkörningsböter, inte med nåt fordon.

Busafreak skrev:

Varför ta med det i beräkningarna? Det är billigare att inte stanna... :yoparty

Kan man svara att man för det mesta håller sig inom lagens ramar men ändå åkt dit?

Nr:18 skrev:
Böter för oljud+ ombesiktning(vance&hines är inte godkänt)

Killen som hade kawan jag äger nu har besiktigat med sitt Vance&Hines helsystem. Inte 1 gång utan några då också. (han sa att han var lite orolig första gången)

2000kr i böter, och så lånades mitt kort i 3månader. Dem tyckte min hastighet
i snitt hade överskridit den lagliga med 50.2km/h,,,, SVIN! Jag hade haft nya
hojen i 3veckor!,,,, hände 19sep -03,,, kommer aldrig glömma det datumet. :gråta

21 Euro i böter för saknat nationalitetsmärke. Inget (S) på moppen. Der nazipolizei letade och letade men hittade inget annat. Han tyckte inte man skulle använda Brennerpasset som räserbana. Han var väldigt arg.

Enda böter jag fått.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...