Har ni en GSXR 1000 K5, K6...?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Går vänster Clipon (styre) närmre tanken än på höger sida?. Är detta enbart för styrlåset skall gå i? Eller är min lite sne? Jag har plockat bort gafflar, styrkrona för att åter monterat, i hopp om bättre resultat. Men det är samma som tidigare.

Vad jag kan se har varken styrstopp i kronan eller ramen fått någon större smäll!

Mvh//ZS

ska försöka kolla detta nästa gång jag e i garaget. men vad ja kan minnas ser de rakt ut å känns rakt. de går ju vrida cliponen lite trotts att en pigg centrerar dom så har man ju lite spel.

Är väl bara o lossa cliponet och vrida det som du vill ha det? :va

Inte på std clipon, där sitter in "pigg" upp i övre styrkronan för att hålla den på rätt plats.

ska försöka kolla detta nästa gång jag e i garaget. men vad ja kan minnas ser de rakt ut å känns rakt. de går ju vrida cliponen lite trotts att en pigg centrerar dom så har man ju lite spel.

Jag kanske inte uttryckte mig rätt, styret är helt rakt, hjulet är rakt när styret är rakt osv. Det är just vid fullt styrutslag åt vänster, som det endast är ca 2 cm till tanken vs ca 4 cm på höger sida.

Mvh//ZS

Last edited:
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back