Har ni blivit stannade pga framljuset?

Dukelampan är ju 1000 ggr snyggare än acerbis enligt min mening.. Men skall det vara fighter så är det ju ett sådant litet lyse som är mode.

Jag väntar fortfarande på att någon tar steget till sidan och slänger på ett annorlunda ljus.

Här är ett som är klart annorlunda.. Förvisso egentligen till cruisers, men vem bryr sig.

Annorlunda.
4299330.jpg

Hmm, eftersom dom flesta verkar tycka att jag ska behålla den så kanske man skulle nöja sig med att fixa till snyggare fästen till kåpan under vintern.

Ska lägga på nya däck och köpa nytt drivpaket också, samt köpa nya bromsbelägg fram. Däcken och beläggen som sitter på nu är knappt 300mil gamla, och redan helt slut :rolleyes:

Nån som kan tipsa om nått bra däck? Körde med Pirelli Diablo nu men är inte nöjd med det, småsläpper ifram när man gör stoppies och bakdäcket är helt slut efter 300 mil landsvägskörning.

Tja du kan ju andvända "ACERBIS CYCLOPE" ett godkänt lyse med E märkning!!!
se bild. Kostar 1350:- :tummenupp

Bifogat

• R1 lyse.JPG
    R1 lyse.JPG
    111.4 KB · Visningar: 234
Jag kørde med ett ufo-twin førra säsongen, aldrig stoppad...
Men jag brukar gømma mig bakom något lämpligt om polisen är i krokarna, hade varken
blinkers eller några instrument, men men :)

Måste bara skriva nu, eftersom så många sagt nej. Jag tycker BYT! Den blir som du säger mycket kompaktare och inte så utdragen. Även om acerbis lyktorna i sig inte är snyggare tycker jag det ser mycket bättre ut på hojen.

på min hoj (inte en streetfighter men iaf..) sitter det en acerbis diamond på, och den har tom blivit besiktad med den på.

Om man prioriterar ovanlighet före snygghet så kan du köpa dig en gammal ural. Hitta en snygg mindre lykta istället! Det FINNS ju trots allt annat än acerbis.

Men VAR finns alla dessa ovanliga lampor/lyktor att köpa??? Har letat som fan men hittar ingen...! så lite länkar hade varit fint!

jag håller på med en "platt plastskiva" bara till min motard..köpte 1 cm tjocka lampor med vit glas(vitplast) som jag sen sätter in i hål i plasten ser ut som på en cross utan lyse(om de inte e på) men då kan man inte ha original intrumentering.......

varför inte göra nå sånt..skulle nog se coolt ut..oså e de billigt med :tummenupp :tummenupp

ozeo skrev:
jag håller på med en "platt plastskiva" bara till min motard..köpte 1 cm tjocka lampor med vit glas(vitplast) som jag sen sätter in i hål i plasten ser ut som på en cross utan lyse(om de inte e på) men då kan man inte ha original intrumentering.......

varför inte göra nå sånt..skulle nog se coolt ut..oså e de billigt med :tummenupp :tummenupp

Vore onekligen orginellt att ha så på en sporthoj... Du har inga bilder på projektet?

Fan vet hur jag ska göra, har 7mil enkel resa till hojen nu under vintern så det kommer inte att finnas tid till så mycket meckande heller. Jobbar fan hela tiden :huvet

MackeNo1 skrev:
Vore onekligen orginellt att ha så på en sporthoj... Du har inga bilder på projektet?

ska sätta dit den imorn tro jag sen bli de bilder kanske..så jag återkommer :hihi

Last edited by a moderator:
Inte jag heller

Har åkt hela sommaren med ett väldigt blått framlyse och polisen har "lyckats" missa mig. Det andra "framlyset" är av en billigare sort *s*
Och med detta får jag väl kanske härmed ta och ansluta mig här, trots att hojen mer är av Caféracerstuk än streetfighter. Om det går för sig för er andra vill säga :confused:

Bifogat

• blå.jpg
    blå.jpg
    76.1 KB · Visningar: 134
  • BeBkop1.JPG
    BeBkop1.JPG
    78.4 KB · Visningar: 195
Last edited:
jag har lysen från s-racing kostar 1500:- ett är halv och ett är helljus c märkta och allt, sen har jag kanske inte den vanligaste frontkåpan, men vem vill vara som alla andra.
Polisen brydde sig inte alls om lysena, dom gormade mest om turbon och det i mitt tycke på tok för långa avgassystemet med den stora ljuddämparen

Bifogat

• hojen.jpg
    hojen.jpg
    109.9 KB · Visningar: 208
Badbowtie skrev:
jag har lysen från s-racing kostar 1500:- ett är halv och ett är helljus c märkta och allt, sen har jag kanske inte den vanligaste frontkåpan, men vem vill vara som alla andra.
Polisen brydde sig inte alls om lysena, dom gormade mest om turbon och det i mitt tycke på tok för långa avgassystemet med den stora ljuddämparen
:yoparty :yoparty :yoparty

MackeNo1 skrev:

Fan vet hur jag ska göra, har 7mil enkel resa till hojen nu under vintern så det kommer inte att finnas tid till så mycket meckande heller. Jobbar fan hela tiden :huvet

Tycker du ska greja ett sånt här lyse!! :tummenupp åsså kan man.....om man vill, greja till lite myr-spröt som sticker upp å vajar i vinden.... :tungan
Det var ju nån som frågade efter orginella lysen......Fullykta Lysmasksson

Tänkte det ja, när du inte jobbar...som du fan gör heeeela tiden så lär man ju ta å komma till Ghettot å spana in lyan....å kanske gå på lokal å dricka sig lite.... :fyllisar :tuttar :4skrika

Last edited:
MilleR skrev:
Tycker du ska greja ett sånt här lyse!! :tummenupp åsså kan man.....om man vill, greja till lite myr-spröt som sticker upp å vajar i vinden.... :tungan
Det var ju nån som frågade efter orginella lysen......Fullykta Lysmasksson

Tänkte det ja, när du inte jobbar...som du fan gör heeeela tiden så lär man ju ta å komma till Ghettot å spana in lyan....å kanske gå på lokal å dricka sig lite.... :fyllisar :tuttar :4skrika

Faan vet om jag kommer o orka bygga om lyset i vinter, kanske nöjer mig med o försöka snygga upp fästen osv lite... Blir drygt att åka 14mil T&R bara för o greja med hojen, speciellt när man jobbar jämt.

Givet att ni lär komma hit o ta en pilsner, trevligt :banana :fyllisar
Planerat nått inför Mc-mässan i Januari? Den är väll i Gbg i år tror jag. Som tur är bor ju syrran o fredrik kvar därnere då så man har nånstans att sova :D

MackeNo1 skrev:
Faan vet om jag kommer o orka bygga om lyset i vinter, kanske nöjer mig med o försöka snygga upp fästen osv lite... Blir drygt att åka 14mil T&R bara för o greja med hojen, speciellt när man jobbar jämt.

Givet att ni lär komma hit o ta en pilsner, trevligt :banana :fyllisar
Planerat nått inför Mc-mässan i Januari? Den är väll i Gbg i år tror jag. Som tur är bor ju syrran o fredrik kvar därnere då så man har nånstans att sova :D

Har inte planerat nåt för mässan, har inte haft en tanke på det faktiskt.
Skulle ju vara schysst att åka å kika på faktiskt.....den lär vara mindre än STHLMs verisionen va?
Ja man lär ju passa på att vara lite i GBG innan dom flyttar, sen lär det väl dröja innan man kommer tillbaka..... :huvet

Vad tycker ni om detta lyset, funderar på att beställa det från usa.. Lite dyrt ca 2500inkl frakt eller vad säger ni?

Bifogat

• motostrano_1836_12422519.gif
    motostrano_1836_12422519.gif
    31.9 KB · Visningar: 64
Tebax till frågan. Jag har blivit stoppad med mitt dimond lyse. Fick dock bara tillsägelse på det plus blinkers & plåt & baklyse & plåt belysning...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman