Har ni barn och kör mc?

Man kan dö på många sätt..
Igår när jag körde hoj hade jag valet att dra 7 bilar på en raka.. men jag tänkte en gång på vad jag har hemma, en underbar flickvän som också kan vara gravid, är det värt att utsätta dem för att få känna risken.. = Nej!
Så jag låg snällt bakom bilarna. Tror att om man kör med sinnet att inte göra några farliga och ta onödiga risker så har man minimerat en hel del!
Sen visst är MC farligt men finns så mkt som är farlig här i livet.
Gör det man älskar men låt ingen annan drabbas av din konsekvenser så länge du har någorlunda behärskning i kroppen kan man köra med gott samvete det är min åsikt!

Jag och frugan sålde iväg våra hojjar när barnen kom men nu är dom 7 och 9år så i sommar köpte vi varsin hoj och det är om möjligt ännu roligare än förr, det har blivit mycket film och godis mutor i sommar för att komma iväg en sväng, tjejjerna åker med på kort svängar ibland (med alla skydd förstås) så dom också får känna på hur underbart det kommer att bli när dom fyller 16 och ska få lappen. Tyvärr är inte bilisterna bättre på att se oss nu än dom var när vi körde sist för 10 år sen, visst är det så att axet räddar en ibland och naturligtvis bra bromsar.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back