Har ngn kraschat på bana sedan 2003

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Är det ngn som har kraschat på bana sedan 2003 med sin gatreggade hoj och gjort en skadeanmälan till försäkringsbolaget efter det (och inte farit med osanning naturligtvis)?

Ngn som kan dela med sig lite av sina erfarenheter?

F-Bolag?
Vad var f-bolagets svar?
Fick du ngn form av ersättning?

Det har hänt incidenter på bana sedan 2003 där försäkringsbolagen blivit inblandade. Hur det sedan gått känner jag inte till. Vet att det skrivits om det i någon tråd här för någon månad sedan. Använd sökfunktionen så kanske du hittar den. Vet att bland annat Kurvmakaren skrev i den tråden om det kan hjälpa dig att hitta den.

Lycka till

//Harm

flugan skrev:
Men är det ingen som det har hänt här inne på SH?

Jo, och därför skall du söka efter den tråden, skapad av ngn på SH, upplevt av ngn på SH.

Vart trodde du att du skulle söka egentligen?

Harmon Rabb skrev:
Det har hänt incidenter på bana sedan 2003 där försäkringsbolagen blivit inblandade. Hur det sedan gått känner jag inte till. Vet att det skrivits om det i någon tråd här för någon månad sedan. Använd sökfunktionen så kanske du hittar den. Vet att bland annat Kurvmakaren skrev i den tråden om det kan hjälpa dig att hitta den.

Lycka till

//Harm

Det finns inga svar i den tråden. Fallet håller på att malas i rättsmaskineriet...

Chronic skrev:
Jo, och därför skall du söka efter den tråden, skapad av ngn på SH, upplevt av ngn på SH.

Vart trodde du att du skulle söka egentligen?

Sökt som en gnu (de söker ska du veta). Närmsta jag hittat är detta http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=61707 som säger intet samt en rad där ngn återberättar en histora hört av en annan som kände en.

Last edited:
CorbenDallas skrev:
Det finns inga svar i den tråden. Fallet håller på att malas i rättsmaskineriet...

Tanken var att härleda honom till en tråd där det skrivits lite om ämnet. Det kommer nog att ta tid innan allt är klart i de fall som nu prövas. Läste på smc skånes hemsida att samtliga försäkringsbolag godkänner att deras försäkringar gäller på SMC's kurser. Så var inte fallet förra säsongen. En liten ljus i mörkret i alla fall.

flugan skrev:
Är det ngn som har kraschat på bana sedan 2003 med sin gatreggade hoj och gjort en skadeanmälan till försäkringsbolaget efter det (och inte farit med osanning naturligtvis)?

Ngn som kan dela med sig lite av sina erfarenheter?

F-Bolag?
Vad var f-bolagets svar?
Fick du ngn form av ersättning?

Jag krashade på Sviestad förra året på SMC broms och kurvkurs. Jag hade då Trygg-Hansa med helförsäkring. Skrev en vanlig skadeanmälan med underskrift av ansvarig SMC instruktör. Det var inga problem att få ersättning för hojen, jag fick tom reducerad självrisk från 6000 till 1500.
Det skumma med TH är att deras trafikförsäkring gäller inte på andra typer av banåkning, men i SMC regi så gäller helförsäkringen :).....

Last edited:
flugan skrev:
Men är det ingen som det har hänt här inne på SH?
Jo, men vi kör ut vraket på en åker några mil bort och säger att det var där det hände :Rockbanan

Jag la mig på knudan hösten 2004. (SMC Broms och Kurvkurs). Kontaktade mitt bolag, LF, angående skador på skinnstället. Fick ersättning som räckte till nytt ställ. Skadorna på hojen var små, så jag brydde mig aldrig om det, men jag hade fått ersatt dem också om jag ville. (Istället sålde jag den för överpris till en skånepåg :pannkyss )

Bingo skrev:
Jo, men vi kör ut vraket på en åker några mil bort och säger att det var där det hände :Rockbanan
Tänk på att om du kör bana så är ditt regnummer antecknat och om du kraschar så hör de ansvariga för bankörningen av sig till ditt försäkringsbolag och berättar att du kraschat... Så det funkar nog inte som du säger...

Firefly skrev:
Tänk på att om du kör bana så är ditt regnummer antecknat och om du kraschar så hör de ansvariga för bankörningen av sig till ditt försäkringsbolag och berättar att du kraschat... Så det funkar nog inte som du säger...
Alltså, nu var mitt inlägg menat som ett skämt - kanske inte framgick så tydligt. Men att de ansvariga för bankörningen skulle höra av sig till mitt försäkringsbolag låter extremt underligt. Vilka arrangörer är det som gör så och varför blandar de sig i en sak som strängt taget är en affär mellan den försäkrade och försäkringsbolaget?

Peno skrev:
Jag la mig på knudan hösten 2004. (SMC Broms och Kurvkurs). Kontaktade mitt bolag, LF, angående skador på skinnstället. Fick ersättning som räckte till nytt ställ. Skadorna på hojen var små, så jag brydde mig aldrig om det, men jag hade fått ersatt dem också om jag ville. (Istället sålde jag den för överpris till en skånepåg :pannkyss )

Men är det SMC BKK så gäller de flesta försäkringar!

gå in på www.smcskane.com och läs under försäkringar. Dessvärre står det inte i vilken utsträckning det är.. kan vara endast traf-förs.

Swappe skrev:
Men är det SMC BKK så gäller de flesta försäkringar!

gå in på www.smcskane.com och läs under försäkringar. Dessvärre står det inte i vilken utsträckning det är.. kan vara endast traf-förs.

Jovisst, och så var det också i mitt fall. Däremot blev det så lite skrap att självrisken och lagningskostnaden gick på ett ut.

Det står väl i försäkringspapprena? Min helförsäkring gäller mot dubbel självrisk på vagnskadan när man kör på inhägnad motorbana och inte tränar eller tävlar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park