Har någon testat detta skinnställ??

don_tomazo skrev:
Intressant tråd då jag OXÅ är intresserad av ett Arlen Ness eller Berik -ställ. Frågan är ju nu vilket av dom två som igentligen är bäst. Snygga är dom båda två tycker jag och priset skilljer sig bara nån 500ing där Arlen ness är det dyrare. Förmodligen som är det likvärdiga ställ. Tänkte om någon visste mer bara. Står ju typ samma info på duells.se
De är nog ganska likvärdiga. Berik designar Arlen Ness va?, iaf. har du sett att de säljer ut förra kollektionen?, går nog att få ner priset kraftigt på många av dom. Fick ner priset på ett A.Ness med 25% iaf. Tror inte de prutar lika mycket på en ny modell.

don_tomazo skrev:
Gör återförsäljarna det eller duells?
Jag köper ju direkt från duells.se och får ju därmed kraftig rabatt ändå. Räknar väl med att kunna få 25-30% rabatt. Så har det varit på övriga produkter jag köpt därifrån.
Säljer duells direkt till slutkund?

don_tomazo skrev:
Nej. Jag köper som företagskund.
Vet inte om det är "inköpspris" jag får det för då...
Nåväl, bra ställ till bra pris och ännu bättre om du handlar under riktpris. Slå på tärningen och beställ det ställ du gillar bäst. :tummenupp Eller så hör du med duells om du får en fjolårsmodell till ännu bättre pris...

Var det någon som ville ha lite STÖRRE bilder så kommer det här. OBS! inte så smidigt för er med modem..... :hihi

Innan jag köpte Berik-stället provade jag bla Spyke, ett ställ som har en lite annan passform, bland annat tajtare över arslet. Det gäller bara att prova sig fram till det som känns bäst för var och en. Smaken är ju som bekant som baken... :arsele

Det verkar i alla fall som om det här är ett prisvärt ställ. Finns även i rött eller blått utförande, istället för gråa inslag som på bilderna.

Bifogat

• DSC05016.jpg
    DSC05016.jpg
    81.6 KB · Visningar: 86
  • DSC05014.jpg
    DSC05014.jpg
    90.5 KB · Visningar: 91
  • DSC05013.jpg
    DSC05013.jpg
    131.3 KB · Visningar: 96
NoLimit skrev:
Var det någon som ville ha lite STÖRRE bilder så kommer det här. OBS! inte så smidigt för er med modem..... :hihi

Innan jag köpte Berik-stället provade jag bla Spyke, ett ställ som har en lite annan passform, bland annat tajtare över arslet. Det gäller bara att prova sig fram till det som känns bäst för var och en. Smaken är ju som bekant som baken... :arsele

Det verkar i alla fall som om det här är ett prisvärt ställ. Finns även i rött eller blått utförande, istället för gråa inslag som på bilderna.
Snyggt! :tummenupp Hur passar det? storlek / mått+vikt ?

yonsson skrev:
Det som gick sönder var från sommaren 03. Det jag fick i utbyte var från sommaren 04. Detta hade helt klart bättre dragkedjor.
Vad modellen heter vet jag inte. Har inte hittat var på stället det står, men här har du en bild på det som gick sönder (det nya är av samma modell och nästan identiskt).

Har också haft problem med dragkedjan på mitt ARLEN NESS ställ. Gick sönder bara efter att jag använt stället några ggr.

Gick till skomakaren och fick dragkedjan bytt, bytte även "tryckknappen", som var klen från början. Har inte haft något problem med dragkedjan sedan dess. Inköpt -04.

MACAMI skrev:
Har också haft problem med dragkedjan på mitt ARLEN NESS ställ. Gick sönder bara efter att jag använt stället några ggr.

Gick till skomakaren och fick dragkedjan bytt, bytte även "tryckknappen", som var klen från början. Har inte haft något problem med dragkedjan sedan dess. Inköpt -04.
Var det också ett Velocity?

MACAMI skrev:
Vet inte vad stället heter, det står bl a: keptrotec shoeller och BERIK design på den.
Står det på alla. Ser det ut så här så är det ett veolcity.
11-9141.jpg

morlock skrev:
Står det på alla. Ser det ut så här så är det ett veolcity.
11-9141.jpg

Nej, det är inte en sån. Den är grå med smal vit självreflecterande revär på ärmen bl a. Kostade 7000 SEK, fick rabbat med ca 1000 SEK.

Stoppningen "tränger" igenom innertyget på jackan, ser ut som bomull eller nåt. :(

MACAMI skrev:
Nej, det är inte en sån. Den är grå med smal vit självreflecterande revär på ärmen bl a. Kostade 7000 SEK, fick rabbat med ca 1000 SEK.

Stoppningen "tränger" igenom innertyget på jackan, ser ut som bomull eller nåt. :(
Ok, tråkigt. Hoppas mitt ställ håller ihop.

morlock skrev:
Ok, tråkigt. Hoppas mitt ställ håller ihop.

Det gör den nog, ska du se. Men förstår inte varför den blivit nopprig på insidan. Har ju bara använt den 600 mil. Förra säsongen hade jag ett Halvarsson ställ som var rätt ok. Efter att ha använt den i drygt 2000 mil, blev den en storlek större.

don_tomazo skrev:
Intressant tråd då jag OXÅ är intresserad av ett Arlen Ness eller Berik -ställ. Frågan är ju nu vilket av dom två som igentligen är bäst. Snygga är dom båda två tycker jag och priset skilljer sig bara nån 500ing där Arlen ness är det dyrare. Förmodligen som är det likvärdiga ställ. Tänkte om någon visste mer bara. Står ju typ samma info på duells.se

Väljer du också mellan dom, jag tror dom är ganska likvärdiga!

don_tomazo skrev:
Kanon, tack för bilderna!! Måste nog påstå att jag tycker att arlen ness-stället är liite snyggare :tungan
Vore kul om någon hade bättre bilder på det stället oxå. Gärna bakifrån oxå!

Håller med, Arlen Ness är lite snyggare och stilrenare i designen! :tummenupp

Arlen Ness

Arlen Ness har haft väldiga kvalitets-problem. Dragkedjor, färgar av sig osv. Skräp tycker jag. Men dom ska vara bra nu... Sägs det :3freak

Fan vet, jag skulle då inte vilja upptäcka att dragkedjan ryker när man trillar...

Men det här skulle ju handla om Berik. Har fått för mig att det är samma grejer :(

Håller mig bestämt till Alpinestars.

Bollox skrev:
Arlen Ness har haft väldiga kvalitets-problem. Dragkedjor, färgar av sig osv. Skräp tycker jag. Men dom ska vara bra nu... Sägs det :3freak

Fan vet, jag skulle då inte vilja upptäcka att dragkedjan ryker när man trillar...

Men det här skulle ju handla om Berik. Har fått för mig att det är samma grejer :(

Håller mig bestämt till Alpinestars.

Det där med dragkedjan var väl det bara dom första Arlen Ness Velocity som hade problem med! Sök lite i forumet så hittar du info!!!

DB skrev:
Det där med dragkedjan var väl det bara dom första Arlen Ness Velocity som hade problem med! Sök lite i forumet så hittar du info!!!

precis vad jag har hört med.. hade problem med mitt första velocity ställ.. det flög dragkedjor och hållare och knäpuckar lite här och där.. men fick allt utbytt(nytt ställ efter krasch) och nu funkar det kanon! dom hade väl barnsjukdomar som alla andra tillverkare!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!