Har någon någonsin flyttat på eran hoj?

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Tjenixen!

Idag i skolan hände en ganska så knasig sak...
Jag kom i ganska så god tid till skolan idag så jag lyckades få en parkeringsplats så nära som det gick utan att stå på handikapp, men när jag kommer tillbaka och ska köra hem är det någon som har flyttat min mc och två moppar (som troligtvis stod på samma) mitt emellan två bilar , (det är gräs mellan sidorna på parkeringen) och ganska så bra låst in min hoj.

Får man ens göra så?

Har någon någonsin gjort något sådant mot er? Alltså flyttat på eran hoj för att dom promt skulle ha bästa parkeringen.

:)

Din hoj verkar inte vara speciellt bra låst. En låst hoj ska inte gå att flytta, eller åtminstone vara väldigt jobbig att flytta.

Larmat lås i bromsskiva gör det iaf jobbigare om man står på tex arbetsplats/skola. Att låsa fast den i något är ju att föredra.

den hade ett bygellås genom sving och bakhjul så det borde ju duga om det är någon som bara vill flytta på den då jag tycker det är ganska så tungt och osmidigt.
Och denna personen flyttade den några meter

Säkert några polare som vill skoja med dig!

Annars en stark tjej som fattat tycke om dig och vill göra dig uppmärksam så du ser henne ;)

Så gör man bara inte. Polisanmäl idioten så han lär sig en läxa..

Ibland händer det att kranbilar, lastbilar eller annan entreprenadutrusning skall nyttjas på platsen, och dom är inte så nogräknade om det bara är att flytta på lite tvåhjulingar.

Så gör man bara inte. Polisanmäl idioten så han lär sig en läxa..

Funderade på att säga till rektorn först men tänker nog att ett bättre lås ska nog skaffas och händer det igen så blir det väll att bli lite hälsosam utav sig och ta cykeln istället :)

En 125a väger väl inte mer än typ 130 så det är ju ganska enkelt att lyfta ett hjul i taget.

120kg men hur tänkte du ta ett hjul i taget? den hade backats en bra bit och dessutom över en 15cm kant när bakhjulet var låst.
För en person måste jag säga att hen var nog rätt så biff ändå!

Funderade på att säga till rektorn först men tänker nog att ett bättre lås ska nog skaffas och händer det igen så blir det väll att bli lite hälsosam utav sig och ta cykeln istället :)

120kg men hur tänkte du ta ett hjul i taget? den hade backats en bra bit och dessutom över en 15cm kant när bakhjulet var låst.
För en person måste jag säga att hen var nog rätt så biff ändå!

Jag antar att hojen inte var fastsatt i något och hjulen låsta var för sig?

Då är det bara att lyfta ett hjul i taget och "jucka" sig fram. Flytta framhjulet en bit därefter flytta bakhjulet osv.

Min 256a kan jag flytta på samma sätt utan större problem och den väger ~130 (nä, jag är inte särskilt biff :)).

Är man två så är det ju bara att en lyfter upp bakändan på hojen och den andra styr framhjulet så är det bara att gå iväg med hojen. Eftersom du säger att du bara låst den där bak.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park