har någon en fräsch kopplingskorg till suzuki gsxr 1000-02.panik....

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
hej söker efter en inner korg till min 1000r-02a.sprängde den på vägen hem efter ny köp i tisdags,for från helsingborg och skulle till gävle...ca 4mil från örebro så var det slut åkt(IGEN). ANDRA HOJJEN I RAD, suzuki....... HAR JAG BARA OTUR ELLER. SÅ OM NÅGON VET VAR JAG KAN HITTA EN TILL BRA PRIS SÅ RING GÄRNA mvh pittbull. ps gärna en som tål lite slang åkning även lameller samt mellan skivor sökes. mycket trevlig hoj sommar på er där ute. :va

Last edited:
Ja fy, låter inte skoj alltså. Va hände med hojen när kogen gick? tvärstannade den, eller bara varvade den utan att det hände nått? En som undrar... :confused:

pittbull skrev:
hej söker efter en inner korg till min 1000r-02a.sprängde den på vägen hem efter ny köp i tisdags,for från helsingborg och skulle till gävle...ca 4mil från örebro så var det slut åkt(IGEN). ANDRA HOJJEN I RAD, suzuki....... HAR JAG BARA OTUR ELLER. SÅ OM NÅGON VET VAR JAG KAN HITTA EN TILL BRA PRIS SÅ RING GÄRNA mvh pittbull. ps gärna en som tål lite slang åkning även lameller samt mellan skivor sökes. mycket trevlig hoj sommar på er där ute. :va

Otur? Vet inte, jag tycker som det verkar allmänt svårt att få hojar att hålla vid lite mer "aktiv" körning :yoparty
Själv har jag isär min var 100'e mil, men den är ju lite äldre också.. :D

ha jag börjar bli van med dessa satans koplingar nu. nej det blev inte tvär stopp utan mer som om vxl hoppa ur bara. men när vi rev så var d bara mos av hela inner korgen... som sagt IGEN. THATS LIFE.

Samma hände min GSXR750 på slutet av rakan på Anderstorp,bägge korgarna o alla lameller sprängdes i bitar!
Tips:kolla på e-bay! jag hittade en komplett koppling för 46 dollar.
Passa på att låsa alla skruvar i kopplingshuset m. loctite när du har nere kopplingen.Mutterdragare fungerar bra till korgmuttern (suzukis specialhållare behövs inte).Lycka till

pittbull skrev:
ha jag börjar bli van med dessa satans koplingar nu. nej det blev inte tvär stopp utan mer som om vxl hoppa ur bara. men när vi rev så var d bara mos av hela inner korgen... som sagt IGEN. THATS LIFE.

Jocke.P skrev:
Samma hände min GSXR750 på slutet av rakan på Anderstorp,bägge korgarna o alla lameller sprängdes i bitar!
Tips:kolla på e-bay! jag hittade en komplett koppling för 46 dollar.
Passa på att låsa alla skruvar i kopplingshuset m. loctite när du har nere kopplingen.Mutterdragare fungerar bra till korgmuttern (suzukis specialhållare behövs inte).Lycka till
OKEJ MAN TACKAR FÖR TIPPSET. TROR JAG HITTAT EN. MR NO1 STÄLLDE UPP MED SINA TJÄNSTER. KAN BARA SDÄGA TACK GRABBAR TILL ER SOM TAR ER TID. HOPPAS VI SES I MORRON NO1. :banana :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...