Har någon annan samma problem?

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Nu kommer ett exempel på ett riktigt I-landsproblem, med risk för att få komentarer som: -Ge pengarna till mig! och -Oj va synd om dig mm.
Men jag vill inte beklaga mig utan jag vill som nästan alla andra ha en hoj jag trivs med.

Faktum är att jag har ett h-vete med frugan som klagar på att jag byter hoj för ofta och jag kan hållamed om att det kanske är för mycket...

Men mitt problem är att jag tröttnar på dom??:huvet

Hur gör ni som har samma problem?
Jag avundas de som kan behålla en hoj år efter år, känns som om jag inte hittar en hoj som har allt jag vill ha.
Jag har ägt 8 hojar bara i år!!:va

1. Yamaha WR 500 2-takt -91 (såld) bra drag men den kan man inte ha på gatan.
2. Kawasaki KLR 600 -84 (såld) den var bara gammal och tråkig
3. Kawasaki ZX10R -06 (såld) omt i ryggen av den på långresa
4. Yamaha XT600 -94 (såld) ok hoj men lite slö
5. Kawasaki KX 500 2-takt -91 (såld) FÖÖÖÖR MYCKET!!
6. Aprilia Caponord -02 sommarens europahoj. Hoppas på denna
7. Yamaha R1 -98 renovering pågår gat/banhoj. Vinternöje
8. Kawasaki ZX6R -06 (såld) Lite för höga varv på långresan.

/Dimman
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
faktum är att jag har dessa tankar när jag inte kör.... d.v.s.... när man sitter hemma och "porr-surfar" (är på blocket och kollar hojjar)
när man sitter framför burken och tittar runt ser man alltid något som man exploderar på och vill ha just nu..... och man hamnar såklart i "byta hoj-tankar"..... har hänt inte bara en gång..... hahaha.... tror att många känner igen sej....

men när jag väl sitter på hyndan (honda vtr sp-2) rinner alla byta-hoj känslor av..... den är så jävla läcker och rolig.... det grymma "mullret" ur v-twin-motorn gör att man får "ståpäls" direkt man startar.... vridet är kollosalt trevligt och bra vägegenskaper..... vad kan man mera begära?.....
skulle vara trevligt om man vid en knapptryckning kunde göra om den till en 660 motard.... annars är jag helt i extas varje gång jag vrider om nyckelt och trycker in knappen..... och twinnen mullrar till.....

gott.....:tummenupp
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
har haft liknande problem , har nog ärvt det från far min , men nu tycks jag iaf hittat en underbar sak som man kan ha kvar , så det är nog bara o leta vidare:)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag har haft ungefär lika många i år, dock går jag alltid plus på affären så jag tjänar ju pengar på detta.

Gick jag svinback hade jag också fått skit av tjejen givetvis. Jag köper ju aldrig den enda hoj hon vill ha just nu.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Man behöver inte köpa dom för att få provköra.

8 hojar på ett år, du kan ju inte ha hunnit bilda dig speciellt mycket uppfattning om alla?

Du verkar ju inte ens ha kommit fram till om du vill ha en Cross, Sporthoj eller ett Touringlok?

Det finns inte en hoj som är alltihopa.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Tänkte utveckla mitt första inlägg. Ifall du har köpt 8 hojar på ett år och fortfarande inte är nöjd så tror jag inte att du kommer att bli nöjd oavsett vilken hoj du än köper. Det tyder mer på att du har shopoholic-tendenser.

Alltså att du får positiva känslor av att köpa eller sälja saker så att ditt primära behov är inte en annan hoj utan köpprocessen i sig. (Eller så har jag sett för mycket på lyxfällan på TV.)

Men som GuW antyder så kanske din lösning är att ha tre hojar, en cross/offroad, en sporttouring och en banhoj? Sen kan du krydda dem med utrustning istället när köpbehovet infinner sig.

Själv tröttnar jag också på det jag köper, speciellt ifall det dyker upp en massa fel. Jag har bestämt mig för att köra några år med olika typer av MC, men en eller max två typer åt gången eftersom ju flera hojar man har samtidigt, ju mindre tid har man att sköta om dem.

/Dr. Phill Jr
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
3. Kawasaki ZX10R -06 (såld) omt i ryggen av den på långresa
Bygg om, byt styre, flytta pinnar?
4. Yamaha XT600 -94 (såld) ok hoj men lite slö
Trimma?
6. Aprilia Caponord -02 sommarens europahoj. Hoppas på denna
Efter europaresan börar det roliga, att göra den ännu bättre till nästa långresa!
8. Kawasaki ZX6R -06 (såld) Lite för höga varv på långresan.
Dreva om?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En hoj är för lite för mig.
Men jag lägger inga pengar på inköp.
Tröttnar jag på skramlahan, så åker jag hynda ett tag.
Vill jag skruva så har jag Uralen och Husqvarnan att pyssla med.
 

sportbike

Guest
Varit i din sits,att aldrig bli nöjd.
Det fanns en tid när man gick upp 05.00 för att ligga som en dekal på tanken till Göteborg å tillbaks bara för att fika.
Ville alltid ha nåt annat att åka på,har ju haft förmånen att jobba med mc hela livet,och få prova allt som finns,men man har ju inte haft råd att köpa ny hoj varannan vecka.
Va ganska blasé på hojåkat,tills jag provade min nuvarande hoj,såld direkt.
Första hojen jag haft i mer än ett år.
Hoppas du hittar hem du också !
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Prova med en ny eller i alla fall nyare årsmodell... kolla runt i affärer noga och testkör. Om inte annat så förlorar du mer pengar på en sån affär så det kanske bromsar köplusten lite :tummenupp

Personligen tycker jag det är roligare med ny hoj som ingen annan kört och plågat... -inga fula repor eller missöden som någon skapat. Men så är man ju lite "putsbög" också!
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Jag har haft ungefär lika många i år, dock går jag alltid plus på affären så jag tjänar ju pengar på detta.

Gick jag svinback hade jag också fått skit av tjejen givetvis. Jag köper ju aldrig den enda hoj hon vill ha just nu.

Hehe jag har aldrig sagt att jag har gått back.:D

/Dimman

Tänkte utveckla mitt första inlägg. Ifall du har köpt 8 hojar på ett år och fortfarande inte är nöjd så tror jag inte att du kommer att bli nöjd oavsett vilken hoj du än köper. Det tyder mer på att du har shopoholic-tendenser.

Hmmmm även om jag gjort en slant på varje?

Eller kanske tycker jag för mycket om att sälja saker och tjäna pengar...hmmm, men det kanske är dåligt?

Skämt å sido.
-Bekväm
-Stekig
-Snabb
-Framkommlig
-Lastvänlig
-Rolig

Finns det??

/Dimman
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Har någon annan samma problem?

Nu kommer ett exempel på ett riktigt I-landsproblem..
Faktum är att jag har ett h-vete med frugan som klagar på att jag byter hoj
för ofta och jag kan hållamed om att det kanske är för mycket...

Men mitt problem är att jag tröttnar på dom??

Hur gör ni som har samma problem?
Jag avundas de som kan behålla en hoj år efter år, känns som om jag inte hittar en hoj som har allt jag vill ha.
Jag har ägt 8 hojar bara i år!!
/Dimman


Jag tycker din fru ska vara tyst och glad att det är hojarna du tröttnar på och byter ut,
och inte henne. :näsblod
Det låter som om du svävar i en dimma :) och det är väl bara att fortsätta och leta och hoppas att du hittar en lämplig hoj för dina önskemål.
Var inte orolig och ligg inte uppe om nätterna och var rädd att du inte kommer hitta den rätta, MC-Mässan är ju ganska snart.. :tummenupp
 

anders.n

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
kawasaki GPX 750r -87
ha ha kul att läsa om andra som har samma problem som jag , det finns ju en uppsjö av hojar och man kan ju inte provköra alla
jag letar också efter den perfekta hojen för just mig, eller är det bara köplust som nån påstod.....

jag har haft 11 hojar på 3 år

jag gillar att kör fort hojen måste vara bekväm och den måste fungera,
en del av dom jag haft så har det varit en del småproblem.

jag letar fortfarande..:)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Mitt svar på din fråga är: Nej! Jag vet vad jag vill ha och prioriterar därefter!

Jag vill ha mkt bra prestanda/vägegenskaper och då blir det en 1000cc sporthoj! Självklart skulle bättre knävinkel, upprätt körställning och packförmåga vara trevligt men inte på bekostnad av dom två första förmågorna!

Ta dig en funderare vad du vill ha ut av en hoj/hojar och behåll dom ett tag!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Mitt svar på din fråga är: Nej! Jag vet vad jag vill ha och prioriterar därefter!

Jag vill ha mkt bra prestanda/vägegenskaper och då blir det en 1000cc sporthoj! Självklart skulle bättre knävinkel, upprätt körställning och packförmåga vara trevligt men inte på bekostnad av dom två första förmågorna!

Ta dig en funderare vad du vill ha ut av en hoj/hojar och behåll dom ett tag!
Som sagt:
En är för lite.
En banhoj.
En sporttourer (BMW FTW!).
Åsså geggmoppe.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top