Jag är på sista biten med fix på min hoj innan den går på besiktning. Under den här tiden har jag tagit två kortare vändor (max 200m) utan att det varit några problem.
Nu när jag skulle köra ut hojen från garaget lyckas jag köra 1m sedan dör motorn. Jag startar igen och den dör ganska omedelbart och då ser jag till min förskräckelse att oljelampan lyser.
Vad jag vet har den inte lyst vid tidigare metrar den gått.
Jag har sett att det varit dåligt med olja, men det har tidigare ändå funnits en mindre skvätt och jag trodde inte att oljan slukades så fort.
Nu är den stora frågan vad jag ska göra nu. Räcker det med att jag fyller på olja (vilken rekommenderas?) och fortsätter som om inget hade hänt, eller måste jag börja plocka ner hojen i molekyler som knappast är min styrka?
Nu när jag skulle köra ut hojen från garaget lyckas jag köra 1m sedan dör motorn. Jag startar igen och den dör ganska omedelbart och då ser jag till min förskräckelse att oljelampan lyser.

Vad jag vet har den inte lyst vid tidigare metrar den gått.
Jag har sett att det varit dåligt med olja, men det har tidigare ändå funnits en mindre skvätt och jag trodde inte att oljan slukades så fort.
Nu är den stora frågan vad jag ska göra nu. Räcker det med att jag fyller på olja (vilken rekommenderas?) och fortsätter som om inget hade hänt, eller måste jag börja plocka ner hojen i molekyler som knappast är min styrka?