Har moralfolket vunnit?

vad menas med det? att det skulle va lika billigt att köra en ny hoj? isof. har du nog fått de finska försäkringarna om bakfoten.
jag är arbetslös men behövde en hoj och köpte en gammal fzr, byggde om den och har skitkul med den! eller hade; miste kortet 1:a augusti..

det finns inga trasiga bastun i Finland.

changco: dom ger garanterat böter för 79 på 70 (eller 89 på 80 som det heter i Finland :banana ) speciellt om du sitter på en hoj! tyvärr är vi stämplade så man får aldrig vara ifred. dom har tagit mig då jag stått stilla på en parkering och klagade på allt som inte var tip top. ni kan ju se finska polis jakter på tuben och se om det finns likadana från Sverige? jag stannar alltid och tar mitt straff om det inte är frågan om att jag kör som en idiot och riskerar kort och feta böter, då försöker jag garanterat köra ifrån dem.

en stor lyx ni har är att ni inte har nåt ägaransvar! skulle det vara så här skulle man självklart köra ifrån dem oftare men tyvärr vet man alldrig om de råkat få reg. nr. och då får man böter fast det är ens moster som är ute och kör ens hoj, om hojen inte är stöld anmäld.

Va bra... då vet ju alla att du inte e ute på slangen i 200 megacycler.. :D

En bra fördel med att bo i norrland är att det inte finns så mycket folk på vägarna, inte så mycket poliser som jagar fortkörare heller(om du nu inte dödar en katt förståsss :P ) och inte mycket folk som bor efter vägarna heller. :yoparty

Nackelen med norrland: Kassa vägar :huvet :4skrika:gråta

Sen är det väl lite mindre villt vid kusten på sommaren än södra sverige. Där har ni ju hur mycket rådjur & vildsvin o annat som hellst. Här uppe finns det bara en o annan älg, kanske en ren o nån tjäder.

Levererar ofta riktigt bra filmer på tuben, se bara denna! Massa underhållning :yoparty

[YOUTUBE-ID]D9TKenRrb3k[/YOUTUBE-ID]

Och man bör klart och tydligt markera sitt avståndstagande. Hjonen borde frysas ut... De har ingenting här att göra och sporthoj har fått ett dåligt rykte. Men det är inte hojens fel...

Tänk om din farsa varit klok nog och runkat ut dig i duschen istället..

En bra fördel med att bo i norrland är att det inte finns så mycket folk på vägarna, inte så mycket poliser som jagar fortkörare heller(om du nu inte dödar en katt förståsss :P ) och inte mycket folk som bor efter vägarna heller. :yoparty

Nackelen med norrland: Kassa vägar :huvet :4skrika:gråta

Sen är det väl lite mindre villt vid kusten på sommaren än södra sverige. Där har ni ju hur mycket rådjur & vildsvin o annat som hellst. Här uppe finns det bara en o annan älg, kanske en ren o nån tjäder.

Å så har ni en GRYM skoter säsong!!!!! :D

:va

slutar du köra cross oxå kommer ja sparka dig på pungen, seriöst! Ryck upp dig nu! :confused:

Tänk om din farsa varit klok nog och runkat ut dig i duschen istället..[/QUOTE]

Som din farsa gjorde med dig ????????

Fatta va lite dålig säd kan göra med gammalt könshår i avloppet.... *suck* :arsele

Känns som att det är dags att sätta eld på tråden :hihi

Snarare att du skaffar hoj?

Har sett några innlägg du skrivit i andra trådar, du kan lika gjärna skriva i en föräldra tråd, för du har väll inga barn helleR?????
Eller en en jobb tråd...för de har du väll inte heller..???
Eller Tjej, bil, hår etc...... *suck* :arsele

Snarare att du skaffar hoj?

Har sett några innlägg du skrivit i andra trådar, du kan lika gjärna skriva i en föräldra tråd, för du har väll inga barn helleR?????
Eller en en jobb tråd...för de har du väll inte heller..???
Eller Tjej, bil, hår etc...... *suck* :arsele

Barn har jag inga. Skall förmodligen inte ha heller om inte du är sugen förstås?

Jobb tråd? nee läs min profil, jag studerar för att få ett bra jobb. Sen kommer det en "ny" hoj.

Hojarna sålde jag till förmån för bilar. dom köpte jag själv.

Har faktiskt 2 bilar, köpt båda själv också.

Tjej har jag oxå. Kommer faktiskt och säger hej idag.

Då jag hatar för vatten så struntade jag i båt.

Massor av hår har jag också, förmodligen mer på picken än va du har.

Vill du ha en mer utförlig beskrivning eller du är nöjd kanske? :död

Min pappa är starkare än din!!!

Barn har jag inga. Skall förmodligen inte ha heller om inte du är sugen förstås?

Jobb tråd? nee läs min profil, jag studerar för att få ett bra jobb. Sen kommer det en "ny" hoj.

Hojarna sålde jag till förmån för bilar. dom köpte jag själv.

Har faktiskt 2 bilar, köpt båda själv också.

Tjej har jag oxå. Kommer faktiskt och säger hej idag.

Då jag hatar för vatten så struntade jag i båt.

Massor av hår har jag också, förmodligen mer på picken än va du har.

Vill du ha en mer utförlig beskrivning eller du är nöjd kanske? :död

Min pappa är starkare än din!!!

passa dig..nu kommer den där gubben och surar lite till..

man kan trösta sig med att han hade säkert jobbigt som liten el nått..el så lider han fortfarande av blöjeksem el ngn annan sjukdom som kör att han e som han blev helt enkelt..

medans han sitter här och spottar och fräser saker som ingen annan än han fattar tar jag en sväng på hojen..:tummenupp

se hur många bönder och annat jag hinner reta upp ikväll..

passa dig..nu kommer den där gubben och surar lite till..

man kan trösta sig med att han hade säkert jobbigt som liten el nått..el så lider han fortfarande av blöjeksem el ngn annan sjukdom som kör att han e som han blev helt enkelt..

medans han sitter här och spottar och fräser saker som ingen annan än han fattar tar jag en sväng på hojen..:tummenupp

se hur många bönder och annat jag hinner reta upp ikväll..

Jaa... Folk verkar inte kunna tyda ironi :va Men så har det ju alltid varit.

En sväng på hojen låter fint :tummenupp

Till trådskaparen.. förnuftet har segrat.. punkt slut..

börja kör hojj på bana istället..

Så här visar jag hänsyn, borde jag också frysas ut?
http://www.youtube.com/watch?v=OiM0hdBWZYc

Blev bara sååååååååååååååå sugen på att köra lite hoj nu, så det blev en 8mil tokkörning på norrlänska småvägar.
(en var skitkul o den andra vågade man inte ligga i mer än 120 då man blev rädd för att stutsa av vägen)

Sensmoral: Inspireradkörning inspirerar till inspireradkörning :banana

lite film för att hälla lite bränsle på debatten..

[YOUTUBE-ID]qDHlwNny6Vw[/YOUTUBE-ID]

Inte har moralfolket vunnit! Men medelåldern på åkarna går bara upp, upp!
Man körde mycket mer inspirerat för några år sen, framför allt innan man hade ungar. Så fort man skaffar fru, villa, & volvo blir man lite (hmm, säg som det är, till 100%) som en gammal kastrerad hankatt, tjock, lat och rätt nöjd med att det inte händer för mycket. Förmodligen nåt virus. Eller så lägger min fru nåt i maten.

Visst är det tragiskt!

Försöker mota bort det med öppna blås och trim men hittar alldeles för ofta mig själv i innerfilen, omkörd av Rune i sin blåa passat.

Ack ja... Ni skall alla den vägen vandra ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT