Har moralfolket vunnit?

Skulle gissa på BMWs GS-hojar.
Mer praktiska än roliga.

Första hette R80G/S.
"R" för boxermotor, "80" för 800cc, G/S för Gelände/Strasse.
En rättvisande beteckning.
Samlingsnamnet i Duschland är numera "Reise enduro" för denna motorcykelstil.
Offroad känns fel.
När de började bli populära i Sverige försökte flera MCtidningar lansera namnet "rallyMC".
Varför gick inte det?
 
snart sitter vi väl alla med 9-5 jobb på kontoret, klagar på grannen som spelar för hög musik efter kl 10, skäller ut ungarna som kommer hem med leriga kläder och sitter på sporthoj och dömmer ut varenda frigolithjon som har den minsta gnutta livsglädje kvar. om det beror på att man inte ska märkas för mycket i sverige eller om det är avundsjuka vet jag inte.

nu tar du och bränner en bombrepa efter jobbet annars slutar det med 10 katter och en sopkvast.
 
snart sitter vi väl alla med 9-5 jobb på kontoret, klagar på grannen som spelar för hög musik efter kl 10, skäller ut ungarna som kommer hem med leriga kläder och sitter på sporthoj och dömmer ut varenda frigolithjon som har den minsta gnutta livsglädje kvar. om det beror på att man inte ska märkas för mycket i sverige eller om det är avundsjuka vet jag inte.

nu tar du och bränner en bombrepa efter jobbet annars slutar det med 10 katter och en sopkvast.

så du menar på allvar att alla vi hojåkare som inte kör på slangen i tid och otid inte har nån livsglädje??

Snarare tvärtom, om det är det enda roliga man har i livet så lever man nog ett rätt torftigt liv ;-)
 
så du menar på allvar att alla vi hojåkare som inte kör på slangen i tid och otid inte har nån livsglädje??

Snarare tvärtom, om det är det enda roliga man har i livet så lever man nog ett rätt torftigt liv ;-)

Men nu klagade trådskaparen på att det var tråkigt att köra (så som jag uppfattade det) och det är väl klart att det är om man gör det halvhjärtat bara för att man är rädd för vad folk tycker om en. jag menar inte att man hela tiden måste slanga, men man ska ju självklart köra på gränsen till vad man klarar av :gnissla

och ja, det är ok att ha andra intressen ;-)
 
Kapisch!

Jag säljer hojjen och rättar in mig i ledet på en gång! :tummenupp

Tycker jag inte att du ska göra, dina lågfartsstunter är betydligt mindre farligt och beundransvärt för allmänheten än vissa andras bombrepor i 200+ där man kör på bakhjulet i vägrenen.
Men vad vet jag, du kanske roar dig med det också, men jag har i alla fall bara sett dig i låga farter:tummenupp
 
Det drabbar oss alla emellanåt, kände samma sak på bulten i onsdags (innan kaffet) det går över...... Kan nog vara kroppens egna signaler som säger att "nu är jag inte riktigt på topp utan skall bara ta det lugnt". För övrigt så finns det ju argument också för att ta risker, se: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/samhalle/artikel_201467.svd

Dock bör man ju i möjligaste mån undvika att riskera andra.
 
Det drabbar oss alla emellanåt, kände samma sak på bulten i onsdags (innan kaffet) det går över...... Kan nog vara kroppens egna signaler som säger att "nu är jag inte riktigt på topp utan skall bara ta det lugnt". För övrigt så finns det ju argument också för att ta risker, se: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/samhalle/artikel_201467.svd

Dock bör man ju i möjligaste mån undvika att riskera andra.

läst länken å håller med doktorn/läkarn, sverige är säkerhetsspykopater på många områden.
 
saxat:
Som psykiater har han sett en tydlig trend. Yngre personer verkar bräckligare än tidigare generationer. För tjugo år sedan tog man sig inte till psykakuten för att pojk- eller flickvännen hade gjort slut eller för att hunden hade dött.

Bästa artikeln på länge!!! :tummenupp

Det drabbar oss alla emellanåt, kände samma sak på bulten i onsdags (innan kaffet) det går över...... Kan nog vara kroppens egna signaler som säger att "nu är jag inte riktigt på topp utan skall bara ta det lugnt". För övrigt så finns det ju argument också för att ta risker, se: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/samhalle/artikel_201467.svd

Dock bör man ju i möjligaste mån undvika att riskera andra.
 
Nyheter
2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

Back
Top