Har moralfolket vunnit?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Det är inte sån där självbevarelsedrift du råkat ut för?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skulle gissa på BMWs GS-hojar.
Mer praktiska än roliga.

Första hette R80G/S.
"R" för boxermotor, "80" för 800cc, G/S för Gelände/Strasse.
En rättvisande beteckning.
Samlingsnamnet i Duschland är numera "Reise enduro" för denna motorcykelstil.
Offroad känns fel.
När de började bli populära i Sverige försökte flera MCtidningar lansera namnet "rallyMC".
Varför gick inte det?
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
snart sitter vi väl alla med 9-5 jobb på kontoret, klagar på grannen som spelar för hög musik efter kl 10, skäller ut ungarna som kommer hem med leriga kläder och sitter på sporthoj och dömmer ut varenda frigolithjon som har den minsta gnutta livsglädje kvar. om det beror på att man inte ska märkas för mycket i sverige eller om det är avundsjuka vet jag inte.

nu tar du och bränner en bombrepa efter jobbet annars slutar det med 10 katter och en sopkvast.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
snart sitter vi väl alla med 9-5 jobb på kontoret, klagar på grannen som spelar för hög musik efter kl 10, skäller ut ungarna som kommer hem med leriga kläder och sitter på sporthoj och dömmer ut varenda frigolithjon som har den minsta gnutta livsglädje kvar. om det beror på att man inte ska märkas för mycket i sverige eller om det är avundsjuka vet jag inte.

nu tar du och bränner en bombrepa efter jobbet annars slutar det med 10 katter och en sopkvast.

så du menar på allvar att alla vi hojåkare som inte kör på slangen i tid och otid inte har nån livsglädje??

Snarare tvärtom, om det är det enda roliga man har i livet så lever man nog ett rätt torftigt liv ;-)
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
så du menar på allvar att alla vi hojåkare som inte kör på slangen i tid och otid inte har nån livsglädje??

Snarare tvärtom, om det är det enda roliga man har i livet så lever man nog ett rätt torftigt liv ;-)

Men nu klagade trådskaparen på att det var tråkigt att köra (så som jag uppfattade det) och det är väl klart att det är om man gör det halvhjärtat bara för att man är rädd för vad folk tycker om en. jag menar inte att man hela tiden måste slanga, men man ska ju självklart köra på gränsen till vad man klarar av :gnissla

och ja, det är ok att ha andra intressen ;-)
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Kapisch!

Jag säljer hojjen och rättar in mig i ledet på en gång! :tummenupp

Tycker jag inte att du ska göra, dina lågfartsstunter är betydligt mindre farligt och beundransvärt för allmänheten än vissa andras bombrepor i 200+ där man kör på bakhjulet i vägrenen.
Men vad vet jag, du kanske roar dig med det också, men jag har i alla fall bara sett dig i låga farter:tummenupp
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Det drabbar oss alla emellanåt, kände samma sak på bulten i onsdags (innan kaffet) det går över...... Kan nog vara kroppens egna signaler som säger att "nu är jag inte riktigt på topp utan skall bara ta det lugnt". För övrigt så finns det ju argument också för att ta risker, se: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/samhalle/artikel_201467.svd

Dock bör man ju i möjligaste mån undvika att riskera andra.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Det drabbar oss alla emellanåt, kände samma sak på bulten i onsdags (innan kaffet) det går över...... Kan nog vara kroppens egna signaler som säger att "nu är jag inte riktigt på topp utan skall bara ta det lugnt". För övrigt så finns det ju argument också för att ta risker, se: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/samhalle/artikel_201467.svd

Dock bör man ju i möjligaste mån undvika att riskera andra.

läst länken å håller med doktorn/läkarn, sverige är säkerhetsspykopater på många områden.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
saxat:
Som psykiater har han sett en tydlig trend. Yngre personer verkar bräckligare än tidigare generationer. För tjugo år sedan tog man sig inte till psykakuten för att pojk- eller flickvännen hade gjort slut eller för att hunden hade dött.

Bästa artikeln på länge!!! :tummenupp

Det drabbar oss alla emellanåt, kände samma sak på bulten i onsdags (innan kaffet) det går över...... Kan nog vara kroppens egna signaler som säger att "nu är jag inte riktigt på topp utan skall bara ta det lugnt". För övrigt så finns det ju argument också för att ta risker, se: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/samhalle/artikel_201467.svd

Dock bör man ju i möjligaste mån undvika att riskera andra.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top