Så här mot höstkanten av min 9:e MC-säsong sitter jag och funderar på alla incidenter man varit med om ute i trafiken under sommaren. Som vanligt har jag stött på en hel del vilt... djävolusiskt mycket småvilt har härjat på vägarna i år. Bilar har svängt ut rakt framför mig; bilar har mött mig på fel sida av vägen. Framförvarande bilister har prejat mig åt sidan eller tvingat mig till snabb inbromsning vid ett par, tre omkörningar. Jag har fått sladd när framhjulet släppt vid inbromsning innan kurvor på nyanlagd asfalt. Bakhjulet har spunnit loss ett antal gånger när man accat lite för hårt i regn. Var nära att krocka med en hund som hoppade fram från ingenstans på 110-väg osv osv.
Det är inte helt ofarligt med hojåka när man tänker efter, men av någon anledning har jag alltid klarat mig undan olyckor (vid sidan av en smärre vurpa i 16-årsåldern). Har man haft tur?
Det är inte helt ofarligt med hojåka när man tänker efter, men av någon anledning har jag alltid klarat mig undan olyckor (vid sidan av en smärre vurpa i 16-årsåldern). Har man haft tur?