Nyteknik
Bannad
Har tyvärr inte någon digital kamera tillgänglig. Men den främre toppen var mörk mot avgasporten och på flera ställen fanns små märken. Ytan var lite kletigt fet och som sagt mörk. Men nästan svart var det alltså mot avgasporten. Kolvtopparna har en del små märken. Egentligen bara den främre. Den övre är i princip som ny. Den toppen saknar också det mörkt markerade området vid avgassidan. För övrigt var det riktigt grusigt/sandigt här och var och ordentligt runt den främre förgasaren. Föreställer mig att en hel del har åkt in där. Det är nog en bra idé att montera framskärmen.
oFFkeFF: vore ju ovärderligt om du kunde drista dig att göra hembesök vid tillfälle för att ställa en diagnos.
När jag ändå höll på tömde jag ur den gamla (svarta) oljan ur växellådan. Men hur får man i den nya? Hålet för pyfyllning är ju placerat helt vertikalt. Ser ut att kräva en "specialtratt". Dum fråga kanske...?
oFFkeFF: vore ju ovärderligt om du kunde drista dig att göra hembesök vid tillfälle för att ställa en diagnos.
När jag ändå höll på tömde jag ur den gamla (svarta) oljan ur växellådan. Men hur får man i den nya? Hålet för pyfyllning är ju placerat helt vertikalt. Ser ut att kräva en "specialtratt". Dum fråga kanske...?