Har ljudmätat...

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
...men de e jäkla svårt när man inte har varvräknare. 96dB blev det iaf nånstans vid halva registret, kanske lite högre. Visst är det så att man mäter bakom ca en meter och lite till sidan?

120dB blev det vid varvstoppen... 110dB när jag var en 30 meter ifrån ljudmätarn på ettans växel fullt pådrag. (ibland ere bra me sand på däcken :D)

Olof Eriksson skrev:
2100059 ...men de e jäkla svårt när man inte har varvräknare. 96dB blev det iaf nånstans vid halva registret, kanske lite högre. Visst är det så att man mäter bakom ca en meter och lite till sidan?

120dB blev det vid varvstoppen... 110dB när jag var en 30 meter ifrån ljudmätarn på ettans växel fullt pådrag. (ibland ere bra me sand på däcken :D)

Ja vågar inte hehe, vart kan man köpa db mätare?

Va? Nokia telefoner, okey..måste hitta nån med en nokia då!

Olof Eriksson skrev:
2100059 ...men de e jäkla svårt när man inte har varvräknare. 96dB blev det iaf nånstans vid halva registret, kanske lite högre. Visst är det så att man mäter bakom ca en meter och lite till sidan?

Hej.
Var i örebro igår och hade med mig mitt instrument för att mäta buller, 3st Husaberg samt 1st Yamaha 450, samt ett par KTM.
Förbi passerande 10m ifrån på sidan under gaspådrag, alla utom Husan &KTM med orinalsystem var över 100Dba.
De KTM med exc system under 92 Dba och orginal husan hade 93 Dba.
Gjorde även mätning enl reglementet, bara orginalsystemen (Enduro) klarade sig under 96Dba.
Lycka till på Anderstorp.
Thomas

Enginehardware skrev:
2115465 Hej.
Var i örebro igår och hade med mig mitt instrument för att mäta buller, 3st Husaberg samt 1st Yamaha 450, samt ett par KTM.
Förbi passerande 10m ifrån på sidan under gaspådrag, alla utom Husan &KTM med orinalsystem var över 100Dba.
De KTM med exc system under 92 Dba och orginal husan hade 93 Dba.
Gjorde även mätning enl reglementet, bara orginalsystemen (Enduro) klarade sig under 96Dba.
Lycka till på Anderstorp.
Thomas

Var du där samtidigt som mig eller? Jag började köra runt 18:30...

Jag har orginalsystem på min, är det den du syftar på eller hade någon mer orginal?

/ Erik med nummer 91 på hojen.

erik skrev:
2115483 Var du där samtidigt som mig eller? Jag började köra runt 18:30...

Jag har orginalsystem på min, är det den du syftar på eller hade någon mer orginal?

/ Erik med nummer 91 på hojen.
Jag skulle tro att det var Kjelles hoj som menades. Din går väl inte tyst, eller? :)

RookieSM skrev:
2115766 Jag skulle tro att det var Kjelles hoj som menades. Din går väl inte tyst, eller? :)

Nej, det var ju det jag tänkte, fick inte ihop antalet hojar men då mättes det nog innan jag började köra (eller så kör jag så sakta att jag inte räknades :D )

Min :kulspruta ju en del men det ska åtgärdas.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman