Har lite problem kära kamrater.

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Godag.Har lite prblem som sagt.Hade tänkt å byta in hojen mot en offroad
men har lyckats slarva bort min servicebok. :kocko
Hojen är import till råga på allt. :huvet
Försäljarn e inte så glad på att byta in den som ni kan förstå.
Försäljarn vill ha bevis på att alla garanti-åtgärder är åtgärdade på den,
speciellt kamkedje-sträckaren som visst var extra känslig på -99:orna.
Hur kan jag bevisa det? Kan man typ ringa kgk å be dom kolla upp det?
Kan dom ha stämplat in typ en stjärna vid ram-numret eller nåt? Ser man det på sträckaren?
Är tacksam för alla tips å hjälp i denna jobbiga situation. :(
 
Vet inte mkt om hojen du har men i vilket fall borde det väl vara vettigt och skaka fram ett papper på att kamkedjan, sträckaren är bytt om det går.

Låter ju samtidigt som nåt han kör med för att betala dåligt. Jag skulle börja att kolla på hur många av hans saluhojar som har dok på liknande åtgärder, import eller ej...
 
Det är på bike i trollhättan som jag vill byta in den på.Har inte haft problem med dom innan. En hayabusa e ju trots allt ganska lättsåld för att vara en fklass7 hoj har jag för mej. Hade jag haft min service.bok så skulle det stått där ju.Och OM det är åtgärdat så borde det ha gjorts i tyskland.Har försökt få tag på den tidigare ägaren men inte lyckats.Nån som kan kolla på sin busa från -99 å se hur det ser ut vid tex ramnumret eller stäckaren så man kan jämföra eller nåt?
 
Ben Dover skrev:
Godag.Har lite prblem som sagt.Hade tänkt å byta in hojen mot en offroad
men har lyckats slarva bort min servicebok. :kocko
Hojen är import till råga på allt. :huvet
Försäljarn e inte så glad på att byta in den som ni kan förstå.
Försäljarn vill ha bevis på att alla garanti-åtgärder är åtgärdade på den,
speciellt kamkedje-sträckaren som visst var extra känslig på -99:orna.
Hur kan jag bevisa det? Kan man typ ringa kgk å be dom kolla upp det?
Kan dom ha stämplat in typ en stjärna vid ram-numret eller nåt? Ser man det på sträckaren?
Är tacksam för alla tips å hjälp i denna jobbiga situation. :(


Har du kollat med Suzuki i tyskland?

Gissar att den är från Tyskland :rolleyes: ,Sen är det väl lite ledsamnt att Bike inte kan hjälpa dig dom har väl antagligen större chans hos KGK än en privatperson.Men det hänger väl i hop med inbytes priset gissar jag.
 
Last edited:
Hojen är från japan :rolleyes:
Men den stannade nåra månader i tyskland innan den kom till sverige...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top