Har köpt mig en minimoto, men vilken?

Har efterforskat lite på nätet idag, verkar som jag har samma motor som en MX301, för kolven ser identisk ut som denna: http://dealy.se/catalog/kolv-5-p-424.html

så det verkar som det är en 39CC R1kopia. svart e den med slickshjul.

ser ut som denna:
7480528772.jpg

heter den 14E fast det är en 39CC ?

Den har egentligen en väldans massa produktnamn, men 14E är väl det mest kända. R1kopia är det inte, iallafall.

Kardanmannen skrev:
2378957 Har efterforskat lite på nätet idag, verkar som jag har samma motor som en MX301, för kolven ser identisk ut som denna: http://dealy.se/catalog/kolv-5-p-424.html

så det verkar som det är en 39CC R1kopia. svart e den med slickshjul.

ser ut som denna:
7480528772.jpg

heter den 14E fast det är en 39CC ?

Jag tror tycker det ser ut som en special byggd 14E där dom bytat ut cylindern. den är fömodligen 39CC hade att göra med en sådan innan :tungan

14E kom som 47 eller om det var 49cc också. Så om det en från bland dom första som kom in så kan det vara annat också. :)

Jag skrev som sagt att den kom även med högre cc antal.

Ringde till birkaimport i onsdags och beställde kolvringar. och dom frågade direkt om det va 40 eller 44mm kolv, 40 sa ja, ahaa.. en 39cc sa dom direkt då.

Så det är nu bekräftat, jag har en 39cc :)

hoppas skiten kommer idag så ja kan plocka ihop den ikväll, tänkte ha med den ner till vallåkra på lördag.

börjar få kraftig abstinens! har juh inte ens kört den själv än! :mad:

Nån som kör en likadan maskin med annat stift än det japanska "torch" skiten? typ champion, ngk, bosch osv osv? Jag leta på jobbet och hittade ingen direkt översättning.

Kardanmannen skrev:
2386441 Ringde till birkaimport i onsdags och beställde kolvringar. och dom frågade direkt om det va 40 eller 44mm kolv, 40 sa ja, ahaa.. en 39cc sa dom direkt då.

Så det är nu bekräftat, jag har en 39cc :)

hoppas skiten kommer idag så ja kan plocka ihop den ikväll, tänkte ha med den ner till vallåkra på lördag.

börjar få kraftig abstinens! har juh inte ens kört den själv än! :mad:

Nån som kör en likadan maskin med annat stift än det japanska "torch" skiten? typ champion, ngk, bosch osv osv? Jag leta på jobbet och hittade ingen direkt översättning.

Ngk bm6a till 14e

Perfekt!
Då fick ja det bekräftat. kollade på ett sånt på jobbet här, men visste inte hårdheten på det gamla stiftet.

Fick givetvis inte ringarna i fredas heller, så det blev inget åka på vallåkra med den, lite tur va väll det, det va lite småkasst väder.

Kör ni med 2% eller 4% bränsleblandning? Köpte med mig en flaska Castrol TTS idag.

2,5% på 14e och 2% på min Z1.

Kardanmannen skrev:
2395697 Perfekt!
Då fick ja det bekräftat. kollade på ett sånt på jobbet här, men visste inte hårdheten på det gamla stiftet.

Fick givetvis inte ringarna i fredas heller, så det blev inget åka på vallåkra med den, lite tur va väll det, det va lite småkasst väder.

Kör ni med 2% eller 4% bränsleblandning? Köpte med mig en flaska Castrol TTS idag.

Fick mina efterlängtade kolvringar igår :) , fick dessutom en bögig nyckelring på köpet! tack birkaimport för det! :tungan

jodå, pysslade och pillade igår och fick ihop den, men när jag och grannen tankat och smörjt lite härochvart och skulle dra igång den så läckte den som ett såll under bensinkranen, fan, helvete :mad: ! klanten innan har satt o-ringen fel, och ingen så liten o-ring hade ja hemma. Men nu har ja köpt med mig en idag, så nu vore det fan om ja inte fick åka nått ikväll! :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT