Har köpt handtagsvarmare, HJÄLP!!

Du...

Hoppa över det där med multimeter. Om moppen är som jag tror, går allt på växelström vars frekvens beror på motorns varvtal och mäta spänning/ström på en sådan med ett några-100lapps-instrument funkar sannolikt inte..
En vanlig glödlampa 5W med ett par pålödda tåtar funkar nog bäst för att hitta 12V.
Allra bäst funkar nog att anlita någon som VERKLIGEN kan el (och inte bara TROR sig kunna) och kan assistera vid installationen.
Du tjänar nog mest på det i längden....:fakta

Re: Du...

Kahobe skrev:
Hoppa över det där med multimeter. Om moppen är som jag tror, går allt på växelström vars frekvens beror på motorns varvtal och mäta spänning/ström på en sådan med ett några-100lapps-instrument funkar sannolikt inte..
En vanlig glödlampa 5W med ett par pålödda tåtar funkar nog bäst för att hitta 12V.
Allra bäst funkar nog att anlita någon som VERKLIGEN kan el (och inte bara TROR sig kunna) och kan assistera vid installationen.
Du tjänar nog mest på det i längden....:fakta

Okej. Tänkte bara att det skulle vara kul o lära sig nått o koppla in nått själv, men jag får väll glömma det. Kanske kan testa detdär med lampan...

Vad kostar det om man ska få det inkopplat då?

Och bara en sissta fråga, kan man ta på kablen som kommer ut direkt från generatorn? eller måste det vara nån efter tändspolen på nått sätt?

Nu kan jag inte hur det är med växelströms system, men i vanliga fall har man ju en matarspole och pickupspole som i sin tur är kopplat med tändspole och cdi-box. Sen till lysen har man väll då en laddspole/ lysspole? Då borde du ju koppla in handtagsvärmarna på den spolen. Tändspolen och cdi-boxen kan du iaf strunta i. Men är du inte säker på hur du ska göra så är det ju enklöast att fara till nån verkstad och be dom koppla ihop det åt dig, sen kan du ju montera grejerna själv om du vill det. Dom bör då inte ta några många kronor för att göra arbetet åt dig.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back