har köppt ett trådlöst router

Du har nyss begått ditt livs misstag, jag har haft Dlink innan, bara klydd med den.

Gå och köp en annan router, jag kör netgear nu, inte laggat en enda gång.

Solid snake skrev:
Du har nyss begått ditt livs misstag, jag har haft Dlink innan, bara klydd med den.

Gå och köp en annan router, jag kör netgear nu, inte laggat en enda gång.
bara för att du har haft kludd med den behöver väll inte alla kudda jag gav dock 1000:- spän för det

Jag har en 624+, har haft en del problem, men har fått den stabil nu, återkommer senare

koppla en dator till den med TP-kabel
öppna IE och knappa in adressen http://192.168.0.1 tror jag, borde stå i din lilla manual
du får fram en sida med lite info om din router, kör Wizarden så ska det inte vara några problem att komma igång

ladda sedan hem senaste firmware som någon sade tidigare

Blodhund skrev:
bara för att du har haft kludd med den behöver väll inte alla kudda jag gav dock 1000:- spän för det

Så fort min blev lite varm så la den av, ungefär hela tiden, jävligt störande efter 15ggr... :huvet :4skrika

Vad du än gör så slå inte på ngn kryptering/nyckel på W-LAN. Skulle du slå på det så kan inte grannen se vad du gör eller låna ditt bredband för att begå brott som du får skit för.

flugan skrev:
Vad du än gör så slå inte på ngn kryptering/nyckel på W-LAN. Skulle du slå på det så kan inte grannen se vad du gör eller låna ditt bredband för att begå brott som du får skit för.

Precis. Man vill ju inte stänga ute okända människor som den generösa själ man är. Polaren behövde bara ägna 3 månader åt att rentvå sig när någon hackat SEB via hans trådlösa anslutning (polisen gjorde gryningsräd kl 06.30 när dessutom bara hans flickvän med noll datorkoll var hemma). Men det är det förstås värt ifall nån uteliggare skulle behöva trådlöst internet nån gång.

Köpte DI 624+ fick den utbytt 3 gånger på mindre än 1 månad. Värsta skit jag någonsin hållt på med. :kocko

Sen blev det Linksys WRT54G och den har funkat till 100% sen den sattes upp i oktober 2004. Inte gått ner en enda gång. :Bugar

R1 Uffe skrev:
Jag har en 624+, har haft en del problem, men har fått den stabil nu, återkommer senare
OK, skaffa ny firmware, har du en 624 så gå hit och ladda ner den http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oI...waaRp+X19Vnq1zitUvt1LVILi0KLxLEYXtOrfZ4+3FA==

sen laddar du in den genom att gå in i routern/tools/firmware osså uppgraderar du din router

Kolla under din router om du har en version a,b eller c av routern

Efter detta gå du in i tools/time osså enablar du daylight saving, vet ej varför, men jag läste det på nån av dlinks hemsidor.

Se till sen at ha den på så svalt ställe i rummet som möjligt

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...