Har just varit ute o kört lite crf motard..

Såg dig utanför Höör idag, körde en svart Qvarna med lv-däck. Du svängde vänster ut på Eslövsvägen, jag vinka o vände om för o hänga på men sen kom jag på att jag hade typ 1L bensin kvar så det sket sig :tungan

Ventiljustering klarar man ju själv! Inga större problem om man bara lär sig att göra rätt från början. Jag har garage utanför Höör om du vill ha tips o hjälp /Nick

Ja kolla ventilerna. Gärna ofta. Det tar inte mkt tid.
Att kolla ventilspelet är skit enkelt & går fort. Står väl beskrivet i instruktionsboken. Att justera ventilerna är egentligen inte mkt svårare, men mer tidskrävande.

Kolla ventilerna gör du definitvt själv. Justera dom (vid behov) kan du lämna bort om du anser det värt pengarna att slippa. Annars är det bara ta hjälp av någon vänlig själ eller ge sig på det själv oxå.

Fan va avundsjuk jag blir! :argpådato :hihi
Min hoj står ju isärskruvad i garaget fortfarande. Ni som bor här i närheten kanske vet nån mc verkstad som mekar husqvarna? Blir tvungen att åka ganska långt för att lämna in den annars. Och hur gör man ventiljustering själv? Det är bland annat det jag har tänkt lämna in den för...

Fredde_85 skrev:
2223577 Fan va avundsjuk jag blir! :argpådato :hihi
Min hoj står ju isärskruvad i garaget fortfarande. Ni som bor här i närheten kanske vet nån mc verkstad som mekar husqvarna? Blir tvungen att åka ganska långt för att lämna in den annars. Och hur gör man ventiljustering själv? Det är bland annat det jag har tänkt lämna in den för...

Närmast dig ligger Nilssons motor i Skånes Örkeljunga, de mekar en del Husqvarna. Annars är även du välkommen till mitt garage i Höör :tomten Kör själv en TE610E men toppen o allt det är likadant som på din hoj! Jag hjälper gärna till om du vill /Nick

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman