Har jag virus eller är SH hackat?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
När jag loggar in på SH så kommer jag till en sida som heter något på www. sporthoj.com/????????? som är en reklamsida för nätpoker.

Har jag virus eller vad har hänt?

Min kompis hade samma problem förut, men oavsett vilken sida hon gick in på så kom hon till en nätpokersida. Jag gick bara in och spärrade den adressen under Verktyg/Internetalternativ/Security/Restricted sites så slapp hon problemen sen.

Tänkte inte på att visa:

Skärmdump.

Bifogat

• sh skärmdump.jpg
    sh skärmdump.jpg
    93.3 KB · Visningar: 373
Det är inte SH det är fel på. Du har nån trojan i din pc-burk som får in dig på den sidan. Hade du varit "håkan" från Jakobsberg så hade du reagerat med "påker, fan va ball asså" och sen spelat bort studiebidraget.

Är det inte bara samma fel som tidigare med något reklamscript som har hängt sig?

Jag vet inte vilka som annonserar på SH om pokersiten gör det?
(har inte sett någon reklam på sidan på flera månader, då jag stängt av all reklam)

Det där påminner snarare om cp-felet med javascriptet jag har (och måste fortsätta ha kvar tills buggfix är hittad) med annonserna.

Nätpokern i sig är troligen in-house / filler-annonser (vid osålda platser) som visas.

Om någon javascript-kodare kan höra sig vore det bra, du får betalt.

Idag ser det ut såhär:

Bifogat

• sh skärmdump 2 (Medium).JPG
    sh skärmdump 2 (Medium).JPG
    15.2 KB · Visningar: 160
Får också sådär emellanåt, och i den här burken finns det inget virus........

Jag använder Safari och får så. Har för mig att Firefox och fick så när jag använde det.

I IE händer det inte alls så vitt jag vet (om någon nu använder IE).

Det är nog som Swedie säger, scriptproblem. Sista skärmdumpen på Vorax-reklamen är den som ligger ute till vänster.

Back