Har jag rätt invaliditetsgrad? Nackskada

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Hej gott folk. år 2006 så blev jag på körd i sidan av en moped och dök med huvudet före ner i asfalten ganska rejält av skadorna på hjälmen att döma. men med ett bra skinnställ o ryggplatta så klarade jag mig utan benbrott.

Men nu såhär snart 7 år efter olyckan så har jag fortfarande ont i nacken mer eller mindre dagligen.
allt beror på hur mycket jag tränar. mer träning brukar ge mindre nackont och mindre huvudvärk.
Då jag dessutom jobbar som elektriker så har jag fått lägga om mina arbetsuppgifter mot det mera administrativa hållet för att det frestar mindre på nacken att sköta papper än o koppla dosor i taket.

nu till pudelns kärna. försäkringsbolaget tycker att jag skall ha 6% invaliditet o ge mig 68 000 kr
Personligen tycker jag det låter som ett skämt. Nu så skulle jag gladligen lägga på en nolla på den summan bara för o slipa ha ont.

Men vad är rimlig ersättning och rimlig invaliditets grad?

Kanske någon där ute som varit med om en likande olycka med en störtdykning ner i asfalten. Kan säga att jag mins fortfarande inget av den dagen som olyckan skedde. så vad som har hänt har jag bara tagit från polis rapporten och skador på hjälm och hojen. (Den blev skrot)

Jag vet inte hur du överklagar eller dylikt.
Men en tjejkompis fick 120k för att 3-4mm av hennes finger försvann i en klämolycka!
En anledning till detta var att hon var tjej och således var mer mån om sina naglar.

Tycker din ersättning låter som ett skämt i jämnförelse

Procentsatsen låter rmlig men summan är inget att hurra för.
Anledningen till att det blir så är för att du endast har haft en (1) försäkring som dessutom har varit på bara ca 1000000:-.

Jag vet inte hur du överklagar eller dylikt.
Men en tjejkompis fick 120k för att 3-4mm av hennes finger försvann i en klämolycka!
En anledning till detta var att hon var tjej och således var mer mån om sina naglar.