Har jag lyckats...

Jag rökte nästan ett pack om dagen förut. Bestämde mig för att snus är bättre än cigg (lungorna blev kaputt) + att det går att snusa på puben/bio/jobbet osv..
Sover bättre och orkar springa längre nu.

Så, sluta röka börja snusa! :tummenupp

slutade röka för någon vecka sedan, men tog mig några bloss i helgen när jag krökade, hade faktiskt inget sug över huivudtaget efter en cigg dag 2 när jag vaknade med baksmällan (då jag röker som mest).

Jag valde att börja snusa igen, mest pågrund av hälsoriskerna för att vara ärlig fick nämligen åka till intensiven för någon vecka sedan och se en väldigt obehaglig syn och efter det bestämde jag mig, hur det nu går får vi se.

Men feströkningen har jag svårt att göra mig av med, mest den sociala biten då.
Rökt i 13 år och hoppas verkligen att jag kan ge fan i ciggen nu framöver.

Mina försök med att sluta snusa har gått bra de första månaderna. Men det är när man inte känner sig duktig längre och känner att man kan klara av att sluta om man verkligen vill som jag trillar dit igen. Men jag har aldrig haft något riktigt bra argument för att sluta. Om man gämför med rökning som har många kassa grejer, så ser jag inte så många stora anledningar att sluta med snuset och så e de så grymt gott.

Sen e ett bra tips att ersätta sitt nikotin beroende med något positivt beroende. Börja träna, lära sig nått nytt som man e intresserad av, laga go mat....ja du fattar. Lura hjärnan med nått annat och få ännu bättre levnadstandard.

Lycka till!!

Slutade för 6år sen fortfarande sugen....................

Helt klart e ju att något måste man ju göra. Var ute i skogen och joggade igår och det tog emot må jag säga. 20 år sen sist. Ingen direkt träningsvärk idag så jag tog ett varv till idag. Får väl se om det går att röra kroppen i morgon.
Liten plan på körningen från GP i morgon men det får jag bestämma i morgon.

Men vad man ska göra av alla dom timmarna ciggen tagit vet jag inte än men något ska jag nog fan fundera ut.

Tony

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...