Har jag lyckats...

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Z 1000 -08
Hej

Nu har det gått 1 vecka ock 1 dag sedan jag rökade min sista cigarett. Har rökt 1 paket om dagen i 15 år men bestämde mej för att nu skulle det vara slut på eländet.
Är det för tidigt att redan nu säga att jag "lyckats".
Har inget som helst behov/begär av att tända en cigg mer.

Om jag skulle ta en cigg när det är "fest", räknas det som om man misslyckats då. Nu har jag inte kommit i den situationen men tycker nog själv att det skulle vara ok om man inte fortsätter dagen efter.

Ni kan läsa mer om detta i min "SH-blogg"

Känner mej riktigt stolt och nöjd med mej själv.

Tony

Inte för att vara negativ, men suget kommer tillbaka med jämna mellanrum i nåt år. Och feströk inte, då är det kört igen. En veckas uppehåll betyder ingenting.
Jag har tappat räkningen på alla gånger jag försökt sluta och klarat mig nån vecka, sen är det kört igen.
Jag höll upp i 12år, men åkte dit igen bara för att jag började umgås med en granne som rökte, och tänkte att det inte var så farligt att prova en enda cigg igen. Dumt av mig. Enda anledningen till att jag den gången lyckades hålla upp så länge var att jag och en kompis som också ville sluta, slog vad om en massa pengar.. Och snål som man är så gick det lättare då.

Att feströka eller BARA ta en cigg fungerar inte!!

Jag höll upp i över 1år, tog en cigg på en fest...sen var det kört!

Har du slutat röka, finns det då någon anledning till att bara ta en cigg?
Har du slutat röka, varför ska du röka på fester då?

Håll dig ifrån skiten!

Bra gjort! :tummenupp

Men räkna med att suget kommer tillbaka runt vecka 3-4, det är då det är som jävligast!

Feströka osv går bort om du ska fortsätta hålla dig borta från skiten...

Jag betalade 39 spänn för en dosa snüs igår, nu får det vara nog! igen... :gnissla

det var billigt... fick betala 50 på statoil... :mad:

Feströk inte, kommentarer som "jag ska slänga paketet efter ikväll" funkar inte. Har du så god karaktär att du vet att det går bra, så är det en sak, men chansa inte.

Det är så jag åkt dit på nikotin igen varje gång jag ska "sluta".

Nog dumt att feströka ifall man trillar dit igen. men vissa cigg e ju bara SÅ GOA.
Tänk om man kunde nöja sig med dom och inte ta alla dom som man tar för att passa på när jag ändå e ute eller liknande korkade förklaringar.

Nä, jag får nog försöka hålla mej borta helt och hållet.

Tony

Var köper ni snus?
Jag betalar 205kr stocken :)

ja men det kräver ju planering av inköp, ibland står man där utan dosa och behöver sig en fix :gnissla

det var billigt... fick betala 50 på statoil... :mad:

Feströk inte, kommentarer som "jag ska slänga paketet efter ikväll" funkar inte. Har du så god karaktär att du vet att det går bra, så är det en sak, men chansa inte.

Det är så jag åkt dit på nikotin igen varje gång jag ska "sluta".

det borde räknas som personrån :mad:

Last edited:
Var köper ni snus?
Jag betalar 205kr stocken :)

Du har ju slutat :7peta

Tillhör kategorin folk som inte köper stockar, får skylla på liten kyl eller något.
Eller så är det ett hysteriskt försök att inbilla mig att jag kanske eventuellt slutar efter nästa dosa, och då svider det ju att slänga en hel stock :)

Du har ju slutat :7peta

Tillhör kategorin folk som inte köper stockar, får skylla på liten kyl eller något.
Eller så är det ett hysteriskt försök att inbilla mig att jag kanske eventuellt slutar efter nästa dosa, och då svider det ju att slänga en hel stock :)

Jo och jag höll upp i 3månader, men efter 2 månader tyckte jag att det var okej att feströka. Helt plötsligt rökte jag ett paket om dagen :gnissla

Ska eventuellt sluta snusa igen men då ska jag se till att hålla mig borta från cigg också!

Jag hade en halv stock i kylen när jag slutade, då kunde jag ta en prilla när jag ville och på så sätt blev det mer av en utmaning :)
Efter 6veckor hade jag absolut nada sug efter snus...

Det varierar nog från person till person.

För egen del så klarar jag av att bara feströka. Varför jag feströker begriper jag egentligen inte men det är bara så att det kommer ett sug när man får några öl i sig.
Jag har väl slutat och börjat flera gånger. Jag har upplevt att jag måste aktivt tänka på att inte köpa cigaretter den första tiden.
Men efter någon månad har det försvunnit för min del.
För att vara på den säkra sidan skulle jag nog låta bli feströkning om jag var du men det går att klara det ändå. Problemet är väl att många kan ha svårt att låta bli om dom har några kvar morgonen efter.

Jag har varit rökfri i två dagar nu och hävdar att problemet med att sluta röka är ju att jag gillar att röka.

Det ger en mental tröst,kraft och jävlar anamma när det behövs.

Just nu är det bara tråkigt,lite sug ibland men mest tomhet.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti