Tjonge
Ny medlem
Hej på er.
Köpte en ny hjälm idag, och efter en rejäl dagstur (som inkluderade en punktering
) så var visiret rejält nerkläggat. I vanlig ordning plockade jag loss visiret, sköljde av det med diskmedel och lät torka. För att få bort torkfläckar så brukar jag avsluta med glasögonputs, men i detta fallet gick det inte så bra. Insidan blev liksom svagt apelsinskalsaktig i ytan. Fattade först inte vad som stod på. Konsulterade produktbladet, och så då att hjälmen var utrustad med pinlock. Det var inget jag reflekterade över när jag köpte den.
Nu till frågan? Tror ni att det går att rädda, och att en liten runda med diskmedel återställa skicket? Så som sak förstod det, så är set en speciell sorts plast som absorberar fukt. Att låta den ligga i blöt kanske löser upp vad det nu är som för ytan skrovlig
Köpte en ny hjälm idag, och efter en rejäl dagstur (som inkluderade en punktering

Nu till frågan? Tror ni att det går att rädda, och att en liten runda med diskmedel återställa skicket? Så som sak förstod det, så är set en speciell sorts plast som absorberar fukt. Att låta den ligga i blöt kanske löser upp vad det nu är som för ytan skrovlig