Har jag handlat på kredit?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Va på krogen i torsdags och betala med kortet men det finns inte med på specen och pengarna har inte dragigts?! :va

Varje gång jag ska handla frågar dom om konto eller kredit, och bartendern fick dra två gånger då den inte funka första gången, så tog han det på kredit då? Men det fanns pengar på kontot och jag tog sennare ut 300 på kortet och det finns med :va

Sen finns inte det jag handla för 2h med men det är väll normalt:va

Vore schyst att få veta tänkte jag, innan en kredit räkning med ränta å skit kommer och jag har bränt alla pengar.:fyllisar :huvet

så här ser det ut:
De senaste transaktionerna
Bokföringsdatum Trans.datum Kontohändelse Belopp Saldo

07-12-21 07-12-20 STATOIL -17,00 1 246,06
07-12-21 07-12-21 Automatuttag -300,00 1 263,06
07-12-20 07-12-21 L\N 1 513,00 1 563,06
07-12-17 07-12-15 MCDONALDÀS HÄGER -10,00 50,06

det ser sjukt ut för statoil handla jag på i natt (21/22) men transktionen va den 20:gnissla

Och då jag handla på krogen var troligen fortfarande den 20:e altså borde det va på kredit men va jag trodde inte jag hade nån kredit? kan man väll inte ha utan fast inkomst? Har visa by swedbank

Last edited:
Kan ta ett par dagar innan pengarna dras från kontot.
okej bra, men om min lön sates in 00:00 den 21 fanns det ju inga pengar på kontot :3freak fan att det inte står på löne specen..

De du ska kika på e de reserverade beloppet som står längst upp, det är pengar som dragits från kortet men ej ännu registrerats typ...
jo det är ju det vanliga men det står inget där :näsblod

Last edited:
E nog kört för dig nu..
Ringer Hells Angels eller Baltic inkasso på dörren så säg att du bara vattnar blommorna eller nått.

Skulle det förmodan bli minus på kontot så brukar det dras automatiskt när nästa löning kommer.

Finns inte en chans i helvetet att något finansiellt institur skulle ha beviljat kredit till dig.

Finns inte en chans i helvetet att något finansiellt institur skulle ha beviljat kredit till dig.
Precis min tanke! men likförbannat måste jag välja konto hela tiden!

E nog kört för dig nu..
Ringer Hells Angels eller Baltic inkasso på dörren så säg att du bara vattnar blommorna eller nått.

Skulle det förmodan bli minus på kontot så brukar det dras automatiskt när nästa löning kommer.
ok gött

Last edited:
Med största sannolikhet så ligger baren där du handlat offline. Dvs att de lagrar de transaktioner som gjorts, utan att reservera beloppet, för att vid ett senare tillfälle dra alla pengar samtidigt.
Varför de gör så, eller om de garanterat är så i detta fallet, vet jag inte

Prulle: Ditt liv är skit och du hänger på krogen. Bra, testa att spara istället för att flytta hemifrån efter studenten.

Det kommer gå åt helvete för dig och sen undrar alla varför man vill sänka sjukpenningen till 75% :lol

Prulle: Ditt liv är skit och du hänger på krogen. Bra, testa att spara istället för att flytta hemifrån efter studenten.

Det kommer gå åt helvete för dig och sen undrar alla varför man vill sänka sjukpenningen till 75% :lol

mm jo jag är sjukt ofta på krogen.. aint en väldigt nära polare som jag har fått bo hos flera gånger när det skitit sig fyllde 18, kändes som det skulle vara direkt oförskämt att inte följa med.

Ja använder kortet jämt.
Det enda är att taxi bolaget här i stan drar resorna i slutet på månaden om man betalar med kort så man ska nog inte va för full :)
Sambon har stadium kort o handlar man igenom det så väntar dom med me att dra pengar.
Borde va så att det dras direkt.
Hoppas det inte bli trubbel för dig..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP