Har jag haft tur eller är TH bra?

Jag blev också positivt överraskad av TH när jag tecknade förs. på min.. 4700 halvförs/helår.. 24 bast och bor mellan malmö och lund.. :tummenupp

Th

Det var märkligt att ni får så bra premier hos TH, själv fick jag priset 15 252 kr halvförsäkring helår, det är 5000 kr mer än LF. Och 3 ggr så hög garageförsäkring hade de oxå på TH jämfört med LF. OK, man kan ställa av under vintern med TH-föräkringen men det har jag aldrig gjort förut, jag gillar att köra året runt. :tomten

Jag är 23 år, haft körkort sen 97 (Då var det A1, men det är det dem räknar på), köpt en CBR1000F -88, bor i Linköping och betalar 2727kr hel/hel hos TH ;)

när jag ringde Salus Ansvar för att höra vad dom skulle ha för en försäkring så fick jag bara svaret: "Vi är dyrast på marknaden så du vill inte veta hur mycket det skulle kosta".

Undrar om dom säljer många MC försäkringar :rolleyes:

PuDDy skrev:
Jag håller med. jag försäkrade om min hoj från IF (17000:-)/år till TH (10707:-) det är halvförsäkring helår.

Det var bara att hugga direkt. :tummenupp
th håller låga premier d e sant..
men när d händer nått så tar dom igen d på dom höga själv riskerna i stället..
en som har fått erfara d e jag

Ni lyckligt lottade!

Trygghansa är hittils det sämst tänkbara alternativ att försäkra hos!I alla fall för mig!Inte nog med att dom ber en fara dit pepparn växer ( dom sade så fast med mindre väl valda ord) utan man får premier upp till 36000:- på en r6-02! :huvet Det är dock helförsäkring!Trafik får jag betala 15´. Måste dom be en dra åt ....... samtidigt räcker det inte med premien?

Skulle kunna välja en annan hoj, men att köpa något man inte vill ha är inte min filosofi. Blir tyvärr förmodligen en sämre förare nu när man inte kör hoj.Synd!Dock har jag ett omdöme som räddar en när man sätter sig på sin första hoj!Det tillhör min självbevarelsedrift!

Grattis till er som har en hoj!

(fasen va förbannad jag e på bolagen, jag skall fan inte straffas för andra inte kan hålla sig på hjulen, kollektiv bestraffning kallas det och det är olagligt :4skrika )Bitter nä bara lite grinig ;) har inte ätit på tag!heheh

Last edited:
kloff skrev:
Tecknade nyss en försäkring på min ZX7R -97:a. Efter att ha ringt runt till en del bolag och på samtliga legat mellan 24k och 34k för en halvförsäkring helår ringde jag slutligen till Trygg Hansa. Gissa om jag blev förvånad när de ville ha 6500kr för halvförsäkring helår. Detta låter orimligt billigt (rimligt) tycker jag. Är jag ensam eller är det någon som håller med?

Jag är grabb på 22 år som bor strax utanför Malmö. Har hojen i garage.

TH Äger när det gäller våra maskiner! :yoparty Jag är ett år yngre än dig, bor i en håla och betalar 5700:- :)

TH har ok premier, men är värdelöst om du vill köra på bana. :tummenner
Jag har bytt till LF som var lite dyrare, men som täcker bankörning

TH är goda just nu.
Har till i år fått en sänkning med ca. 5000:-
Betalar nu 8900:- för hel/hel samt möjlighet att ställa av och ha en garageförsäkring för 75:- per månad. :banana

Alla som har försäkring hos Trygghansa, vad har ni för självrisk?
Funderar på att teckna hos dem, helårs 4500kr/år (16år, snart kort). Men då är självrisken 6000kr, är det normalt eller högt? Tack! :tomten

/mvh Johan

Hagster skrev:
19 bast, körkort 1 går, gsxr 750 -96 = 7900:- halvförs helår.

Det gillar vi! :tummenupp

20 bast, körkort 2 år, gsxr 750 -04 = 18000:- halvförs helår.

Blir inte försäkringen billigare när man blir äldre? :va

amullo skrev:
Håller med.

Fick 6300:- halv/helår och 10,500 Hel/hel av TH

Närmast efter ligger IF på 8980:- halv/hel och 13,000:- hel/hel

OBSERVERA ATT INTE ENS TRAFIKFÖRSÄKRINGEN GÄLLER VID BANKÖRNING!
Du får således inte köra hojen på andra bankörningar än de som är anordnade AV SMC.

Fast om bankörningen inte är anordnad av SMC kan man ju köra på bana i licensgruppen om man har en vanlig olycksfallsförsäkring som inkulderar bankörning med mc. Det gick bra för mig i alla fall på Kinnekulle sommaren 2004.

Jag hade rätt bra premie hos Trygg Hansa (4000:- halv/helår) men hade nog hellre betalat lite mer och haft hojen försäkrad hos nåt annat bolag. När det väl kom till kritan och jag behövde utnyttja försäkringen så var dom helt kassa... har gått 10 månader sedan min hoj blev stulen nu och det är fortfarande inte klart...

Trög Hanse ville ha 48000 Helförs på min retta! IF låg på 25000... Liten skillnad?

Får se vad Folkskam vill ha denna försäkringsperiod...

Känns som alltid JAG skall bli ekonomiskt våldtagen! :mad:

Lucius skrev:
Trög Hanse ville ha 48000 Helförs på min retta! IF låg på 25000... Liten skillnad?

Får se vad Folkskam vill ha denna försäkringsperiod...

Känns som alltid JAG skall bli ekonomiskt våldtagen! :mad:

Skit i försäkring och lägg pengarna på en hög istället... :tummenupp

T-H betalar väl inte ut pengar vid stöld och så t.ex? Måste ersättas med liknande objekt och skit innan man får pengar. Det suger ju dase.

Jag betalar 3310kr/Halvf/Helår för min Gsxr 750 -91 TH...414kr månaden April-Sep... Har haft körkort sen -99 och fyller 25 snart!

Polaren har inte körkort än, lika gammal o försäkrade sin Gsxr 1100-89 på TH för 2798kr/Halvf/Helår.

Nått ja inte förstått mig på är att han kan få billigare med mer effekt, men det har väl med ålderna på hojen att göra!

Ja bor på Landet o han i Stan!

Lucius skrev:
Känns som att man borde ha halv i alla fall!! Det KAN man NÄSTAN ha råd med (med lite svärande, spottande och sparande på annat).

Så kände jag oxå.. gjorde bara misstaget att välja TH.. :gråta

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...