Har jag haft tur eller är TH bra?

även jag ringde TH å fick 9259:- helår halv.. verkar som dom fått fnatt :D :tummenupp

eller inte.. dte är fortfarand emycket pengar men ändå 5000:- från närmsta konkurrent och 19000:- från 3e... :va

jag har oxå T & H, och har fått en inbjudan till Kinnekulle ring den 29 maj.

är det fler här som har fått det?

Nån från gbg kanske? vore kul att åka dit tillsammans, OM man nu blir 'utvald'. Ska köra upp den 27 maj, så vi får väl se hur det går med allt.

Krävs det att man har kk för att få vara med på sånna här tillställningar?

hojen och föraren ska besiktigas, vad är det då dom kollar på? kläder, lampor avgassyst.?

Rookie Mark :banana

Trygghansa har börjat ta med i beräkningen hur länge man har ägt sin hoj. Har för mig att killen jag pratade med sa att premien är 30% lägre andra året man äger hojjen, tredje året går den ner lite till och sen ligger den på denna nivå.

IF vill ha 46000:- hel/hel av mig :dummer medan TH vill ha 15600:- hel/hel bor i Sthlm (city) A-kort sen -00 och har ägt hojjen sen -00

Wiseguy skrev:
Så du skenförsäkrar och hoppas på att dom premierna vi andra hojåkare betalar in skall täcka dina eventuella kostnader.

Tur att jag inte längre har det bolaget.

när jag ringde runt & kollade premier på olika hojar, så sa Folksam. IF & TH
att om man bor i samma hushåll, dvs hemma hos far, så är det inte skenförsäkring. och då kan hojen stå på pappan , samt att alla andra i hushållet kan nyttja den.

men samtidigt frågar dom om någon under 24 skall använda den. så där kan man ju gå på en nit.

iof bor jag själv samt e över 30. så att regga på farsan lär aldrig bli aktuellt för mig

Både folksam och If är billigare för mig. (även om man bortser från det nedan)

Det folk glömmer för TH är den diffrentierade årspremien, alltså så tjänar man inget hos TH när man ställer av på vintern (iallafall väldigt lite) medans man hos folksam och If får endast "halva" premien ( helår/12 * antalet påställda månader + garage resten)

så TH kanske låter billigare än vad det är...

//jaG

Wiseguy skrev:
Så du skenförsäkrar och hoppas på att dom premierna vi andra hojåkare betalar in skall täcka dina eventuella kostnader.

Tur att jag inte längre har det bolaget.

Sådär sa dom till mig förra året.. att det var ok om jag använde den också mot dubbel självrisk..Det dom sa sist jag snackade med dom var att det inte längre gäller och att dom är hårdare på det nu.Så man kan nog glömma att få ut nåt om inte pappan är den huvudsaklige användaren.

PS: Hojen står numera på mig själv...Känns bättre/säkrare.

Zeb_Macahan skrev:
Både folksam och If är billigare för mig. (även om man bortser från det nedan)

Det folk glömmer för TH är den diffrentierade årspremien, alltså så tjänar man inget hos TH när man ställer av på vintern (iallafall väldigt lite) medans man hos folksam och If får endast "halva" premien ( helår/12 * antalet påställda månader + garage resten)

så TH kanske låter billigare än vad det är...

//jaG

Ja, det där är riktigt lurigt och man kan gå på en riktig nit om man inte är uppmärksam på att kostnaden dras under 6mån istället för 12. Räknade dock på att ställa av 6mån hos andra bolag och TH var fortfarande billigast i mitt fall, inte med mycket men det rörde sig mellan 500-3000 på ett år. IF var näst billigast men med dem har man INGEN chans till banåka.

3657:- hel/hel hos TH. FZ750 -89, inte tagit kortet än, helt ok tycker jag! :tummenupp

pjohan skrev:
Samma här.

TH har väl i princip delat in gamla kl 6 och 7 i en massa underklasser vilket gör att vissa hojar blir (i vissa fall) mycket billigare, i vissa fall betydligt dyrare vilket är bingo för oss i nedre klassen och bolagsbyte för dom med 750 och 1000 kubiks racehojar av sent snitt.

Tror att dom inte längre är lika fixerade på vikt/effekt så att supersnabba touringhojar som Blackbird, ZZR1200 mfl har blivit billigare än mer banbetonade hojar...

Inte fixerade på vikt/effekt.....
hur kommer det sig då att det är så dyrt å försäkra en sv650s.
bolagen måste fått frispel när de satte premien på den bågen

jag får fortfarande hel/hel på TH för ca ~30k.... inte så roligt.
Har IF just nu iaf, några tusen billigare än TH. Betalar 1300/månad för halv :(

vågen skrev:
jag får fortfarande hel/hel på TH för ca ~30k.... inte så roligt.
Har IF just nu iaf, några tusen billigare än TH. Betalar 1300/månad för halv :(

För en Monster?!

Glad överraskning:
ca 2500:- för halvförsäkring/helår på VTR:en hos Folksam :)
Men då bor man ju i Kungsbacka och är över 30...
/F.

Öh? ringer ni inte runt när ni kollar, jag fick 6900:- helår helförsäkring på en 03 Firestorm om jag tog en hemförsäkring dessutom. Jag är 32 och de räknar att jag har haft körkortet i ett och ett halvt år eftersom jag var av med det -02

jag försäkrade nyss min Cbr 600 -91 hos TH, det blev 3400 kr från idag tills 1:a oktober för helförsäkring...if hade tokhöjt försäkringen för mig iallafall och bilsport och mc hade slutat med 25 kw´s försäkringar så jag är nöjd...

19 år, kk sen 2001

Försäkrade min i måndags.

Ringde runt till alla bolagen, men billigast för mig blev hos IF (500:- i rabatt för jag har bilen i samma FB)

Yamaha R6 -99:a
31 år, A-kort i 1 år, boende ganska centralt i Helsingborg

1142:- /mån halvförsäkring & påställd
163:- /mån i garageförsäkring (stöld, brand & skadegörelse)

ex. 6mån av & 6mån på = 7830:-

möjligheten att ställa av & på, hur många gånger jag vill.

TH har sk. säsongs baserad årsförsäkring.
Det betyder att 75% av premien är utplacerad på april-september. så om bara kör normal säsongen så betalar du 75% av årspremien.. Länsförsäkringar har däremot LÅST årsförsäkringar.. dvs, det spelar ingen roll om du ställer av den på vintern.. du betalar iaf för 12 mån. (läns. har ju även deras basårs försäkring som fungerar som vanligt, men den är ju dyrare)

alla bolag går numera på ursprungseffekten, så 25kW på regbeviset är inte värt skvatt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT