supreeme
knäskrapar nästan..
Jaha, nu har jag hastigt och lustigt gått och lagt ett vinnande bud på en gsxr1000 k3. Ska och kolla på den på tidsdag och om allt från beskrivningen stämmer är det väl bara att ta hojen och åka hem.
I eftertänksamhetens stun har det dock dykt upp ett par saker som får mig att undra...
Hojen skall enligt beskrivning vara i bra skick, frånsett en läckande stötdämpare, vilket enligt verkstad skall kosta typ 1500 spänn att packa om, samt ett litet ventiltick. Den har gått 1700 mil så jag tänkte lämna in den och ställa ventiler och kolla så allt är schysst..
Det sitter dock ej orginalkåpor på, utan dessa är helt svarta, samt en uppsättning krachkåpor finns till. Dämparna är från Öhlins både fram och bak, plus ett Acaprovic helsystem och PCIII. Orginal ljuddämpare plus lite småplock finns också.
Det som är lite skumt är att första godkända besiktning är julafon -02, dvs då den blev inreggadenligt vägverket. Sen togs den i trafik första gången juni -05 och nästa besiktning är först -09? Men det är enligt vägverket så det är väl bara å köra antar jag..
Får dock inte tag på killen som haft hojen innan mig, antar att han gjort konkurs då det är ett kreditbolag som ägt den innan auktionsfirman..
Frågan är då, har jag, eller håller jag på att köpa en sönderkörd banhoj som gått mer än 1700 mil, varit i backen 11 gånger och servats oregelbundet??
Vad ska jag kolla efter, menar det är ju en hoj gjord för bana, men den känns ju inte lika attraktiv om det är en fd tävlingshoj...
Några förslag?
I eftertänksamhetens stun har det dock dykt upp ett par saker som får mig att undra...
Hojen skall enligt beskrivning vara i bra skick, frånsett en läckande stötdämpare, vilket enligt verkstad skall kosta typ 1500 spänn att packa om, samt ett litet ventiltick. Den har gått 1700 mil så jag tänkte lämna in den och ställa ventiler och kolla så allt är schysst..
Det sitter dock ej orginalkåpor på, utan dessa är helt svarta, samt en uppsättning krachkåpor finns till. Dämparna är från Öhlins både fram och bak, plus ett Acaprovic helsystem och PCIII. Orginal ljuddämpare plus lite småplock finns också.
Det som är lite skumt är att första godkända besiktning är julafon -02, dvs då den blev inreggadenligt vägverket. Sen togs den i trafik första gången juni -05 och nästa besiktning är först -09? Men det är enligt vägverket så det är väl bara å köra antar jag..
Får dock inte tag på killen som haft hojen innan mig, antar att han gjort konkurs då det är ett kreditbolag som ägt den innan auktionsfirman..
Frågan är då, har jag, eller håller jag på att köpa en sönderkörd banhoj som gått mer än 1700 mil, varit i backen 11 gånger och servats oregelbundet??
Vad ska jag kolla efter, menar det är ju en hoj gjord för bana, men den känns ju inte lika attraktiv om det är en fd tävlingshoj...
Några förslag?
