Har jag fått insprutning?

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Tvättade min Kawa noggrant i helgen. Den har förgasare. När jag skulle varmköra efter tvätten för att byta olja så upptäckte jag att det surrade precis som om det fanns en bensinpump någonstans. Surret följde inte varvet. Jag var först inne på att det var överslag från stiften eller det var startmotor eller generator som gjorde så att det lät. Men så var det inte. Vad kan det vara?

jag vet inte?

Det står inte vad det är för hoj, eller egentligen särskilt mycket om felet heller, men det kanske var en fråga för den inre kretsen så att säga isf ber jag om ursäkt.

Det är nog bränslepumpen som låter. Om du berättar vad du har för hoj så kanske vi kan hjälpa dig bättre. Bränslepumpar finns både på förgasarhojar och sådana med insprutning.

Varför finns det egentligen? bensinen rinner ju uppifrån tanken och ner till förgasarna ? :D

cRoC skrev:
Varför finns det egentligen? bensinen rinner ju uppifrån tanken och ner till förgasarna ? :D

Du vet på hojar med STORA motorer så är det inte alltid kranen från tanken sitter ovanför förknasarna. Du lär dig så småning om. ;)

nä den så kallade tanken är ofta upptagen av en luftburk med förgasarna direkt under, flott lutandes nästan rakt ner.
Det beror som sagt på hoj, men är bensinnivån lägre än förgasarna lär mna behöva en pump.

Va det inge kul å svara längre?

Har du konstaterat om du har bränslepump eller inte. Har du det är det nog inget fel utan allt är normalt.

Jag tror att vissa körskolor har ett par såna. Fast -92 då.
Och modellen har säkert bränslepump, och den låter nog.
Men om det låter mera nu än förr så kanske den håller på att skära ;)

Att bränslepumpen låter är väl inte direkt ett modellspecifikt fenomen ;)

Verkar inte vara någon bränslepump på din modell. Jag hittade i alla fall ingen i "parts manual". Har du surret fortfarande eller hur är det? Var det bara tillfälligt efter tvätten?

Bifogat

• zr7s.jpg
    zr7s.jpg
    66.7 KB · Visningar: 154
soppatorsken skrev:
Jag tror att vissa körskolor har ett par såna. Fast -92 då.
Och modellen har säkert bränslepump, och den låter nog.
Men om det låter mera nu än förr så kanske den håller på att skära ;)

-02 var första årsmodellen den fanns. -99 tror den utan S kom.

Det finns ingen pump. Kollade i kopplingsschemat. Kan Spyball ha fått vatten i sig så att det låter så? Spyball har jag, men det kom inte mycket vatten där.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP