Har inte MC-Kort !

Jag har övningskörningstillstånd. :banana

Kör inte utan handledare, såfall endast på inhängda områden.
Nästa år ska jag brumma fritt är tanken.

Har inte ni kort/mc? Så erfarna som ni har verkat på forumet.... :tungan

Lycka till boys and girls..

Håller på med teorin och skriver upp den 8 Juli

Det där är ganska olika.

Så sent som igår sa min trafiklärare att jag fick inte använda bromsen alls och jag fick absolut inte luta hojan för då kunde dom kugga mig.

Det är så jävla konstigt för då jag lutar hojen får jag bättre balans och klarar det hur fint som helst men då hojen hålls upprätt så blir ju balansen skit med fullt styrutslag.

Dessutom så är det ju skit att inte få använda bromsen, särskilt då det lutar där jag övar.

Så jag tror det är olika från fall till fall.

Tyvärr.

vågen skrev:
*bara* uppkörningen kvar... den är nära nu, bara dagar bort... :gnissla

(nu blir det lite OT!)

Bytte teknik på garagesvängarna igår :dummer

Fick "tippset" att jag bromsade för mycket, så nu ska jag tydligen luta hojen mer och slira ännu mer på kopplingen. Finner detta svårt med min torrsumpskoppling eller vad det heter. Den har ett pyttelitet "stabilt" dragläge känns det som.

Då frågan! Kommer jag bli kuggad om jag bromsar mycket? Jag kör jättesakta och har balans. :confused:

Mike the bike skrev:
Det där är ganska olika.

Så sent som igår sa min trafiklärare att jag fick inte använda bromsen alls och jag fick absolut inte luta hojan för då kunde dom kugga mig.

Det är så jävla konstigt för då jag lutar hojen får jag bättre balans och klarar det hur fint som helst men då hojen hålls upprätt så blir ju balansen skit med fullt styrutslag.

Dessutom så är det ju skit att inte få använda bromsen, särskilt då det lutar där jag övar.

Så jag tror det är olika från fall till fall.

Tyvärr.

Min lärare säger oxå att man inte ska luta hojen. Min lärare utbildar även andra lärare så jag är ganska säker på att de är så dom vill att man ska göra i Säve iaf. Man ska inte luta hojen, för då kör man för fort. Gv'n ska krypköras och då ska man inte luta hojen. i en sväng rekommenderar han att man håller inne på kopplingen, sen går ut o hämtar fart 3 ggr på en sväng. i början, i mitten o sen lite mer fart ut ur kurvan =) Så säger iaf J. Bruhn :Bugar

Ojojoj vad många som inte hade kort. Ett stort lycka till då! Så ses vi väl utan handledare på vägarna!

B kort sen 98, A sen 01 :banana

Inget A här inte... men BE!

Det har dragit ut på tiden lite mer än planerat...

Ungefär samtidigt som jag skickade in lämp mm för A och BE, fixade tre polare som handledare nere i Linköping och fixade tid för båda teoriproven på samma dag så fick jag ett uppdrag i Eskilstuna med veckopendling mm som följd.

Att jag sen missade A-teoriprovet med en poäng men klarade BE-teorin kändes lite märkligt. Nåväl, För att fördriva tiden här i E-tuna så fixade jag i alla fall A-teorin i augusti och började ta ett antal körlektioner under sensommaren. Misslyckades på A uppkörningen sista veckan i september på grund av orutin och provnerver troligen. Lyckades dock med BE uppkörningen veckan efter så en bokstav till blev det.

Så nu är det bara A uppkörningen kvar och den blir den 14/6.

Det bästa är att nu har man ju en egen båge. Så när lappen är klar är det bara att ut och köra...
Gissa om man är ivrig?

Last edited:
det e ju jättemånga som inte har A-kort jn ni får skynda er nu så vi blir ännu fler på vägarna så man kan hoja ihop! :tummenupp
Men för att retas lite nu så ska jag nog ut o åka an sväng det e faktiskt jättekul.... :tungan :tungan :D

A Kort sen jag var 16, blev automatiskt tung när jag blev 18 :)

B kort tog jag när jag var 19

Är snart 40 nu... Fy fan, man är ingen ungdom länger fast man gärna vill... :rolleyes:

Last edited:
A*[begränsad] sen juni 03 och B sen januari 04 :rock

Det är läskigt skönt att ha gjort skiten. Leendet går runt huvudet så fort man ser en övningskörare på mc eller i bil, det är så skönt att ha fixat det.

Jag skall också snart ut.

ps Så som man lär sig köra på skola, är absolut inte så som man kör i verkligheten!
Svänga utan att luta hojen??? Det har jag aldrig gjort.

Jonne_boy skrev:
Har A1
och B

på väg (uppkörningen bokad och klar)
för A*

jag med!! den 25Maj...
men ja har ingen hoj.. :mad:

nån vänlig själ som har en bra hoj som man kan låna eller kanske hyra för en rimlig slant den 25Maj??

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back