Har inte Honda ens koll på vad skit de säljer ?

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Satt och läste senaste nr av Allt om MC nr 3. På sidan 28 har Honda där en halvsides annons på sin modell Rebel 1100. Läser "-Den nya V-twinmotorn.." Men heja, vad bra! Inte ens nån på Honda vill ägna missfostret till hoj en längre blick än att särskilja en V-twin och en parallelltwin! Alltså vem vill lägga 130k på denna hoj, allvarligt?
Sämsta reklamannons jag sett sen Mikael Rickfors försökte se cool ut på en Virago 535!
 

Bifogat

  • 16503131878424944882756917598521.jpg
    16503131878424944882756917598521.jpg
    2.8 MB · Visningar: 124
Spännande, Hondamc kallar den en parallelltwin iaf :)

Trodde inte någon på Sporthoj.com kollade på rebel :p
Har du läst annonsen från just Hondamc? V-twin står det.
 
Satt och läste senaste nr av Allt om MC nr 3. På sidan 28 har Honda där en halvsides annons på sin modell Rebel 1100. Läser "-Den nya V-twinmotorn.." Men heja, vad bra! Inte ens nån på Honda vill ägna missfostret till hoj en längre blick än att särskilja en V-twin och en parallelltwin! Alltså vem vill lägga 130k på denna hoj, allvarligt?
Sämsta reklamannons jag sett sen Mikael Rickfors försökte se cool ut på en Virago 535!



Hittat felet på Hondan:


20220419_041419.jpg
 
Har du läst annonsen från just Hondamc? V-twin står det.
Jag läste på Hondamcs hemsida, men jag kan ju ha läst fel och vara dum i huvudet också
 
Det är nog KGK som hoppat i klaveret här... Det finns många liknande missar genom åren eftersom reklamfolket generellt är föga insatta i teknik.
 
Floskler är sannerligen det nya guldet. "nya spännade idéer", "livsstil".
Var i kedjan går det snett?
Det är en generationsväxling, floskler är det nya heta..

All reklam som görs av trendängsliga unga reklamare som dricker proteindrinkar ur en mugg det står SATS på och har en manbag från Gucci samt bär sina avkommor i en Baby Bjorn samtidigt som dom åker Voi bryr sig inte om vad en V-twin är, dom vet bara att det är ett buzzword, och såna är bra.

Det är människor som ALDRIG har tagit ett eget beslut om vad dom ska ha för grejor, för det måste vara det som är trendigast just nu
Dom har en hel låda full med mobiltelefoner och tillhörande smartklockor, för dom måste ha det absolut senaste, även om det bara är en ny färg, för det handlar inte om att fylla ett behov, det handlar om att ha RÄTT grejor.

Så när dom står vid sitt skrivbord på sitt trendiga innerstadskontor och ska skriva ihop en reklam för en motorcykel som dom aldrig har sett i verkligheten så fokuserar dom på sånt som andra har använt som buzzwords i sina reklamer, och från den tekniska specen kan dom lyckligtvis förstå att den har "2cyl" och gör en sökning på "2 cyl motorcycles".

Dom trendigaste märken som dyker upp i Google är Harley Davidson och Ducati, och dom använder ordet V-twin i sin marknadsföring, så det måste ju vara bra, alltså använder dom det ordet.
 
Last edited:
Det är en generationsväxling, floskler är det nya heta..

All reklam som görs av trendängsliga unga reklamare som dricker proteindrinkar ur en mugg det står SATS på och har en manbag från Gucci samt bär sina avkommor i en Baby Bjorn samtidigt som dom åker Voi bryr sig inte om vad en V-twin är, dom vet bara att det är ett buzzword, och såna är bra.

Det är människor som ALDRIG har tagit ett eget beslut om vad dom ska ha för grejor, för det måste vara det som är trendigast just nu
Dom har en hel låda full med mobiltelefoner och tillhörande smartklockor, för dom måste ha det absolut senaste, även om det bara är en ny färg, för det handlar inte om att fylla ett behov, det handlar om att ha RÄTT grejor.

Så när dom står vid sitt skrivbord på sitt trendiga innerstadskontor och ska skriva ihop en reklam för en motorcykel som dom aldrig har sett i verkligheten så fokuserar dom på sånt som andra har använt som buzzwords i sina reklamer, och från den tekniska specen kan dom lyckligtvis förstå att den har "2cyl" oc gör en sökning på "2 cyl motorcycles".

Dom trendigaste märken som dyker upp i Google är Harley Davidson och Ducati, och dom använder ordet V-twin i sin marknadsföring, så det måste ju vara bra, alltså använder dom det ordet.

Håller med dig fullt ut, och det är välkänt att storstadsmänniskor är lite eljest.

...så varför lägger inte KGK mer jobb på att kolla det som skrivs i deras namn?
Sådant här drar ett löjets skimmer över hela verksamheten.
 
Finns ju inget i Hondas sortiment som kan tilltala någon längre.. Plastigt skräp utan karaktär. Usch.
 
Hondas elverk är väl fortfarande bra?
Jo, men plastiga...

Jag har inte hört att hondas kvalitet ska ha sjunkit (IOFS så skulle väl inte Hondaägare erkänna det) men dom tillverkar ju motorcyklarnas Toyota Corollor.

DVS säkert jäkligt bra och hållbara, men inget man blir direkt upphetsad av
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top