Har ingen gnista, vad kan vara fel?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Köpte motorn redan dän skruvad och han berättade att det var dålig gnista eller ingen, beskrev det som att det hade gått att gasa en bit upp i registret sen dog den..

han hade bytt cdi boxen för han trodde den var paj men de var den inte kan det vara grejerna runt svänghjulet som är på bild?

finns det något vanligt fel på dom här?

Tror modelen heter PB1 :confused:

Motorn kommer snart att säljas för jag behöver lite pengar till mitt projekt!
Portad serigöst på både insug och utblås, nytt insug och dellorto 26mm förgasare avgassyetm med ljuddämpare å allt, elektronik m.m.

5 timmar ska den ha gått om ni är sugna redan nu så är de bara att pm:a

Bifogat

• DSCN1616.JPG
    DSCN1616.JPG
    103.3 KB · Visningar: 389
  • DSCN1618.JPG
    DSCN1618.JPG
    126.2 KB · Visningar: 478
  • DSCN1619.JPG
    DSCN1619.JPG
    91.1 KB · Visningar: 157
  • DSCN1620.JPG
    DSCN1620.JPG
    118.7 KB · Visningar: 165
RS "Alex" skrev:
Köpte motorn redan dän skruvad och han berättade att det var dålig gnista eller ingen, beskrev det som att det hade gått att gasa en bit upp i registret sen dog den..

han hade bytt cdi boxen för han trodde den var paj men de var den inte kan det vara grejerna runt svänghjulet som är på bild?

finns det något vanligt fel på dom här?

Tror modelen heter PB1 :confused:

Motorn kommer snart att säljas för jag behöver lite pengar till mitt projekt!
Portad serigöst på både insug och utblås, nytt insug och dellorto 26mm förgasare avgassyetm med ljuddämpare å allt, elektronik m.m.

5 timmar ska den ha gått om ni är sugna redan nu så är de bara att pm:a

ca 30 pers har kollat å ingen ens känner igen om dom har en sån motor på sin pocket bike?

ingen som har haft problem med sin china pocket bike?

RS "Alex" skrev:
ca 30 pers har kollat å ingen ens känner igen om dom har en sån motor på sin pocket bike?

ingen som har haft problem med sin china pocket bike?

Jag tror inte det är en motor till en pocketbike utan till en Fiddy. Det sitter sådana motorer på Fiddyhojjarna från kina nämligen... har hört att det är en del tändspolar som gått itu så det kan ju vara det som är felet! :tummenupp

Jo det är väll 110cc motorn som sitter i en del kina-moppar.
Fick du inte med elschemat? Är inte så mycket kablar som behöver fram för att det ska funka.
Tex så startade inte min när jag lyfte den ur paketet för en kines hade klämt av jordkabeln till tändspolen när dom skruva ihop den. Enkelt och billigt fel, så kolla igen elschemat så dom viktigaste grejerna har det dom behöver.

Wander skrev:
Jo det är väll 110cc motorn som sitter i en del kina-moppar.
Fick du inte med elschemat? Är inte så mycket kablar som behöver fram för att det ska funka.
Tex så startade inte min när jag lyfte den ur paketet för en kines hade klämt av jordkabeln till tändspolen när dom skruva ihop den. Enkelt och billigt fel, så kolla igen elschemat så dom viktigaste grejerna har det dom behöver.

kan jag köpte den av sa att det var en 70cc men det behöver väll inte stämma :rolleyes:

kanske ska försöka göra mig en egen kabel härva

Jag har en likadan hoj, 70cc är min på och du vet väl att det ska sitta en liten glas säkring på vänster sida vid nyckel, den brukar tydligen kunna gå sönder......Annars har jag hört av en del andra att kabeldragningen varit slarvig tex att en del sladdar ligger nära varma motordelar så dom bränns sönder......

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti