Har hittat en Mondeo men

RWD skrev:
De nyare Fordarna är bättre än sitt rykte, typ 2001 och framåt.
I tyska TÜV:s undersökning så kom Focus näst bäst vad gäller driftsäkerhet (före Toyota Corolla). I biltester de senaste åren ligger Fiesta, Focus och Mondeo ofta i toppskiktet.

Under 80- & 90-talet gjorde Ford dock i stort sett bara dynga...har det iaf visat sig i efterhand.

Jag är ingen Fordfanatiker även om jag råkar ha en för tillfället men man blir ju bara så trött på på ogrundade inlägg som enbart visar hur lite personen vet om bilar.
Precis så har det låtit varenda gång Ford presenterat en ny generation skithögar; "ja, det varit problem med kamaxlar/rost/lås/bakaxlar/växellådor/bensintankar/bromsskivor/avgasrening/whatever, men det är löst nu." Eller hur; ge 2001 och framåt ett par år till, så knackar/blåryker det igen, och rosthålen är fler än i en schweitzerost.

mondeo

fy vad ni är tarvliga......
vad är det som säger att en gammal 850 eller 9000 eller vilken opel ni vill skulle vara bättre än en mondeo????
har haft alla nämda och det har alltid blivit något skit men dom, köpte en genomgången mondeo av en polare som är ford mek och jag kört 5000 mil med utan några problem.... jag har bara putsat och skött servicen...
iof ska jag byta men det beror på att jag behöver en kombi...

Pelle81 skrev:
vad är det som säger att en gammal 850 eller 9000 eller vilken opel ni vill skulle vara bättre än en mondeo????
har haft alla nämda och det har alltid blivit något skit men dom, köpte en genomgången mondeo av en polare som är ford mek och jag kört 5000 mil med utan några problem.... jag har bara putsat och skött servicen...

ÅÅÅÅÅÅÅhhhhh tack Pelle för du står på min sida. Jag har också en Scorpa idag och den har jag ägt i 3 år och det enda jag kostat på den är hastighetsgivaren vilket kostade mig en 100 lapp på skroten. Så jag har bara positiva erfarenheter av Ford :yoparty

Pelle81 skrev:
En Opel är inte byggd för länder norr om Tyskland, dom rostar ju sönder bara av att köra i vattenpölar.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8