Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
motardnisse skrev:Instämmer ypvs förutom kopplinglagret brukar behöva bytas på en del, annars en kanonhoj. Är inne på min 2:a 625
nicce skrev:är de krångligt att byta kopplingslager på en sån?
motardnisse skrev:Hade inte min 625 -02 så länge så jag klarade mig. Enl vissa så kan man knacka ut det utan att dela motorn men hur de har gjort får de svara på!
Har inte börjat men min 625 -04 ännu men som sagt 625 är väldigt hållbara. Mer nöjd med den än 660-03 jag hade en kort stund.
Har du lite mekvana så finns den mekhandböcker på PDF.
perfekt, tack ska ni ha.ypvs skrev:640n är tyngre och svagare. Det är en ren gatmotard men en bra sådan.
Kopplingslagren är inte så svåra att byta och de pajar enbart pga uppryckning på slangen med hjälp av kopplingen. Det ger ett djävla rycK igenom kopplingskorgen som då vill vrida sig. Samma problem gäller 640n för övrigt.
Oljetryck inga problem med Katoomerna, slanga så mycket du vill...
Daniel
nicce skrev:perfekt, tack ska ni ha.
tror bestämt att jag har fått svar på dom frågor jag hade, för tillfället i allafall.
nicce skrev:ca:700 mil. är det nå speciellt man ska tänka på när man tittar på en sån?
bra och dåligt med den modellen.
Weo skrev:Vid 600 mil fick jag riva motorn på min och byta diverse lager (kopplingslager redan bytt innan), men det var en ok cykel annars, mycket trevligare motorgång än på min husa 650 som jag hade efter, var inte alls lika "hetsig" så försök få tag i ett välskött ex så blir de nog bra ..
motardnisse skrev:Du får 18/21 fälgar också?
50K låter ok om du nu inte vill satsa på en nyare 640?
Alla hojar kan rasa när som helst ÄVEN de mest hållbara!
Det lustiga är de som säljer sina hojar efter ca 300 eller nåt, är det ingen som har funderat på hur mkt de har kört på bakhjulet med dem, även där kan saker slitas hårdare!
nicce skrev:jajamen dom föjer åxå med. de sitter fin fina isdäck på dom nu.
men en nyare 640 ligger väl 10-15k högre?
jo nog e de sant. men de spelar ju ingen roll vad du köper (beg) i spothojsväg så är dom ju antagligen körda mer eller mindre på både fram & bakhjul.
motardnisse skrev:Ta t,ex denna
http://www.blocket.se/view/5289569.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
eller
http://www.blocket.se/view/5596663.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
MEN då får du inga offroadfälgar
Fördelen med -03 och framåt är att du får den nyare Highflow toppen med lite fler Hk. 5" fälgen kom på 640 -02 + magura styre + lite annat om man nu skulle kolla på den årsmodellen, många tycker 640 -02 bromspump är skit.
Hade inga fel på min 625 men då hade jag bara den ca 300-400mil, tvåkolvs-oket räckte länge innan den började mattas. Vet ej varför men jag tyckte "även vissa andra" 625 är mkt smidigare än 660 även om det är stor sett samma hoj förutom motorn + lite annat.
625 går jäkligt bra med helsystem. 420 här på SH hade en -02 med akra då jag hade min 660 och 625 den hängde på riktigt bra.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |