Har folk blivit laglydiga?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Precis hemkommen från en busrunda. De gånger jag varit ute i år har jag inte sett ett enda bakslangsåka, framhjul, eller annat bus. Träffat på många motard och sporthojsåkare, men alla kör som kärringar!
Vad är det som händer? För några år sen träffade jag alltid på nån gasglad typ.
Släpp lite på tyglarna och känn glädjen! Verkar knappt finnas nån som gillar bus längre, alla bara krigar på nätet om vem som skrev fel bokstav i vilken tråd och om mätaren är skruvad på en blocketannons. :gråta

-PLM- skrev:
2089633 Precis hemkommen från en busrunda. De gånger jag varit ute i år har jag inte sett ett enda bakslangsåka, framhjul, eller annat bus. Träffat på många motard och sporthojsåkare, men alla kör som kärringar!
Släpp lite på tyglarna och känn glädjen! Verkar knappt finnas nån som gillar bus längre, alla bara krigar på nätet om vem som skrev fel bokstav i vilken tråd och om mätaren är skruvad på en blocketannons. :gråta
kanske mognat lite :rolleyes:

Folk kanske tar det lugnt i början p.g.a. ringrostighet & rullgrus ?

Med all rätt vill jag påstå, i så fall.

Här är det mycket grus m.m kvar = spiner på vissa ställen bara när man ska upp på bakhjulet.

-PLM- skrev:
2089633 Precis hemkommen från en busrunda. De gånger jag varit ute i år har jag inte sett ett enda bakslangsåka, framhjul, eller annat bus. Träffat på många motard och sporthojsåkare, men alla kör som kärringar!
Jag skulle jättegärna åka förbi på bakhjulet, men jag kan inte!! :(

nja alla är väll att ta i jag såg två filurer vid skogskyrkogården i veckan som slangade.

Såg tre bakhjulsåkare förbi Saxtorps MX-bana idag, det var en trevlig upplevelse... Det var även MX-tävlingen som höll på lite längre än bakhjulsåkat... :hihi

tycker inte det är så tufft att uila inne i stan och så, åka för fort på krokiga landsvägar däremot :tummenupp

(kan ju bero på att pastaraketen inte är så uilibenägen heller, utan viss övertalning :))

Last edited:
Jag har redan sett flera st... dock bara motarder :)

Gnällspik :D Jag har åkt 3km på min hoj i år från förådet hemma till min verkstad... garanterat att jag åkte 33% av sträckan på bakhjulet dessutom utan skinställ :yoparty :FU
Men nu ligger motorn på golvet redo för lite renovering :gnissla

Har inte sett nån annan som busat. men jag har varit ute och lekt en hel del :cdevil

Lam-Kaka skrev:
2089649 Här är det mycket grus m.m kvar = spiner på vissa ställen bara när man ska upp på bakhjulet.

de e ju de som e kul..
ful gas 2an 3an ut o sen åker man av gruset så däcket får fäste o ba tjoooOOOMM!!! säger de :banana

War-psycho skrev:
2089638 Folk kanske tar det lugnt i början p.g.a. ringrostighet & rullgrus ?

Med all rätt vill jag påstå, i så fall.
Helt rätt! Ibland är folk klokare än man tror.. så däremot en snubbe som wheelade härom dagen i trafik ca +5grader och säkert grus här och där, med en liten flicka(dotter?), med hjälm som ända skydd, på bönpallen

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman