Har finanskrisen drabbat dig.. =kicken

Har du fått foten?

• Antal röstningar
    0

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Jag tycker mig höra en massa om denna finnaskris.. om alla jobb som försvinner o så.. Men jag känner ingen som blivit uppsagd så man börjar ju undra om det verkligen är så många som fått lämna sitt jobb..

Så har du??

Det är billigare att tanka långforden och mitt lån har blivit 1.800 :- billigare i månaden! Wehooo

Vi har sagt upp 1/3 av företagets personal, snart lägger de nog ett varsel till.

Är dock tvungen att ta ut 11semesterdagar på 2månader.

Last edited:
Japp, iaf till hälften, nötterna har visst haft Volvo på mer än 55% av omsättningen i bolaget. :dummer

Möjligtvis blir det ledigt hela sommaren. Spännande!

Men huvudsaken är att man är frisk och frun har jobb :tummenupp

Skulle de ha tackat nej till uppdrag för att få en mer sund fördelning? :va

Nej men man kan ju försöka jaga fler uppdrag från olika företag istället för att koncentrera majoriteten av sin produktion till ett företag.

Nej men man kan ju försöka jaga fler uppdrag från olika företag istället för att koncentrera majoriteten av sin produktion till ett företag.

Brukar det trots allt inte vara så att de flesta mindre/medelstora företag jagar som f*n men det är det där stora, långvariga uppdraget åt bamseföretaget som gör att de kan växa?!

Hur lätt matchar man ett uppdrag från jätteföretaget på hundratusen enheter per år om man tidigare mest levererat till Kenneths Cykel och Moped samt Intersportbutikerna i västmanlands län och då pratat nivåer i knappa tusental!?

Man tackar inte nej till ett uppdrag som tredubblar din omsättning under de kommande två åren.

Nope.. Jobbar med rekrytering, så det är bara växla läge från "Svårt att hitta kompetens?" till "För många som söker jobb hos dig?"

inte påverkat mig mer än till det bättre.. lägre ränta på huslånet billigare soppa:yoparty

Nyuteaxaminerad Cnctekniker, japp den har drabbat mig.

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Men det är fint väder ute idag iaf :) och en polare ringde förut och frågade om han kunde sitta i solen på min baksida i eftermiddag, såklart han får när han skulle ta med sig :öl

:tummenupp

Du skulle haft ett alternativ med:
Nope, jag jobbar dubbelt pga alla som har kickats...

1. Mitt jobb sög, så jag sa själv upp mig i höstas. :näsblod
2. Jävligt gott med sovmorron under ett halvår! :tummenupp
3. Börjar på nytt jobb på måndag. :tummenupp

Driver reklambyrå med sjukt låga overheadkostnader.
När det går bra äter jag oxfile, dricker mäklarbrikor på krogen och tävlar i roadracing.

Drabbar krisen mig så får jag mera tid att surfa sporthoj och passa på att vara nyttig och gå ner i vikt genom att äta matlåda.

Än så länge är det bara bostadslånen och bensinen som blivigt billigare.

Men jag tror att 50% av krisen är uppdiktad av media som vill ha skrämmande rubriker. Det förstärker ju iof krisen men går lika fort tillbaka igen när dom börjar skriva glädjerubriker att ekonomin vänder. Så det räknas inte.

Så jag kör strutsen och stoppar huvet i sanden och låtsas som om det regnar.
:banana

Jag jobbar i en bransch som inte är så hårt påverkad av konjunkturen. Lite av "vatten och bröd" för företag, kommuner o.d. Lönsamt och expansivt. Men rekryteringen har ännu inte lossnat - det är svårt att hitta rätt kompetens trots ett stort utbud. Finns hur mycket jobb som helst nu...

Men visst märks det på räntor och att vissa företag drar åt svångremmen. Det är bara början vi ser nu - effekterna kommer att märkas under flera år framöver. I synnerhet som bankerna inte är likvida, utan lånar av varandra och nu är det stopp för det. Någon nämnde 5 år innan marknaden har återhämtat sig hyfsat - vi får väl se.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg