Har förlorat förtroendet för VV...

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Det är inte hur bra man kan köra som de verkar titta på längre, utan vem man råkar vara... :(

Tungt att bli kuggad för "ingenting", när de som kör efter blir godkända trots "massor"....
 
Inte världens bästa service från vv heller :mad:
 
Utvecklar:

Det var manöverdelen av uppkörningen.

Allt gick finfint fram till sista momentet, inbromsning i 90 km/h.
Gasreglaget fastnade i handsken, så motorn varvade jääärnet, så jag släppte lite snabbt för att återigen bromsa. Det gjorde att jag fick en något lång bromssträcka. Inspektören springer fram och hojtar "hörredu, det där såg otäckt ut!!". Jag förklarade lugnt vad som hänt och han bad mig göra om det. Andra försöket fick mkt bra. Han kommer fram och skakar på skallen, "manöverdelen är tyvärr inte godkänd. Din första inbromsningvar inte bra!".
Jag frågade lugnt varför jag i såna fall fick ett försök till om han ändå hade tänkt att bortse från det. Jag fick inget klart svar utan hänvisande till farliga lastbilar som bromsar in och att det är hans ansvar att ta ut mig i trafiken etc etc. Jag tjötade inte emot och tänkte att de kanske är vääldigt hårda. (Min trafikskolelärare blev däremot bestört och gick fram till han och diskuterade..)

Snubben som var på tur efter mig låste hjulen på inbromsning i 50 km/h, hade tider uppåt 30 sec på serpentinen och minst 4 inromsningar därefter.
Honom vågade däremot ta ut i trafiken...GODKÄND!!

Jag är inte det minsta bitter att killen blev godkänd. Tvärtom glad för hans skull!! Men då ska alla behandlas rättvist... :(
 
Fick mitt körkort igår.. Så nu är jag munter :tummenupp

Synd att det gick som det gick men det är bara att försöka igen..
 
Konstigt, körde ni olika hojar? Var det stor åldersskillnad mellan er?
 
Äh, det är väl inget att deppa för. Det är bara att köra upp på nytt. Själv fick jag köra upp fem gånger (två gånger för MC och tre gånger för bil, för den händelse någon undrar). Men jag är lika glad för det. Ok, det var ett kvarts sekel sedan men ändå. :D
 
Jag instämmer, V V ger inte alltid ett seriöst intryck, själv missade jag första uppkörningen på väldigt "luddiga" argument.
Man borde skippa V V och låta vissa certifierade körskolor ta hand om uppkörningarna.

//Ronnie J
 
frågan e om de blir så mkt bättre när de jävla utsugarna till trafikskolor ska ta hand om det...
 
Killen jag körde upp för var helschysst. Det regnade när jag körde upp på körskolans yamma dt. Vid bromsprovet från 90km/h fick jag ett grymt fett framhjulssläpp men redde ut det. Jag skulle precis åka tillbaka och göra om det då han stoppade mig och berömde mig för min otroliga körskicklighet att kunna reda ut ett sådant misstag. :rolleyes:

Resten av uppkörningen gick bra och han bad mig stanna ca en mil utanför stan. Han skrev på pappren och skrev ut ett tillfälligt körkortsbevis och bad mig köra hem hojen själv...(Undrar vems försäkring det hade gått på om jag vurpat när jag ensam kör med körskolans hoj...)

Vi var tre pers. som skulle köra upp samtidigt. En av dom hade en egen hoj... En gammal suzuki, 80-talare, sporthoj (ingen gixxer), med borttagen ruta(???).... allmänt rutten hoj. Han var sist att köra maöverprovet. Innan han ska köra frågar han oss andra vad det är man ska göra igentligen..(!!) Vi andra två hade ju tränat alla moment med körskolan och visste precis hur allt skulle gå till, men han hade ingen aning... När han skulle göra en säkerhetskontroll visade det sig att vissa lampor på hans hoj inte funkade. Han hade inte heller någon tomgång på cykeln. Han blev kuggad på manöverdelen, men inte helt utan anledning.
 
Last edited:
Vi var 4st som skulle köra upp.
Den ena hade inte med sig registreringbeviset och när dom kolla upp hojen så var det körförbud. Bara att åka hem tycker synd om killen.

En annan som var från götet dök inte upp.

En tredie från nån trafikskola kuggade på bromsproven.
 
En tjej här i Linköping hade uppkörning i Tisdags som bekant så ösregnade det här då. Vid bromsprovetså tycker inspektören att hon kör för sakta, vid tredje försöket så får hon framhjulssläpp och dråsar i backen med skadat knä som följd av vurpan.
Till saken hör att inspektören tyckte innan provet att dom kunde ta det lite lungt vid bromsproven ändå är han där och tjatar om att det gick för sakta. Man undrar vad som gör en inspektör nöjd?
En vurpad elev om dagen eller?
 
-->Diversion
Vi var jämngamla (jag och killen som klara sig) och han körde en gsx och jag en cb. 750 båda, 2 väldigt lika hojar.

-->BMW R90s
Kan ju säga att jag också körde upp i Linköping, men på onsdagen då...
Troligen samma lirare som satte dit mig och tjejen.
 
Det finns tydligen 3st som är förarprövare för mc i Linkeboda
En av dom är tydligen ökänd för att vara petig.
Jag tycker att du som drabbades av den här petimetern ska skriva ett formelt brev till vägverket, dom måste utförligt kunna förklara varför dom kuggade dig. Du får visserligen ingen lapp för det, men kontoret i Linköping kanske får känna av att dom ställer till problem för vägverket!
Kan nämna att min grabb blev kuggad 2ggr här i Linköping

PS Om ni har en halvtaskig hoj eller bil undvik bilprovningen i den här stan!!! DS
 
Conrad skrev:
Killen jag körde upp för var helschysst. Det regnade när jag körde upp på körskolans yamma dt. Vid bromsprovet från 90km/h fick jag ett grymt fett framhjulssläpp men redde ut det. Jag skulle precis åka tillbaka och göra om det då han stoppade mig och berömde mig för min otroliga körskicklighet att kunna reda ut ett sådant misstag.


Vad var dítt svar?
"Jo jag vet att jag är bäst och kommer erövra världen en dag" ? ;)

--------------------------

JoUh
Det kommer alltid att finnas puckade inspektörer :fakta

Jag hade tur när jag körde upp på min retta :whip (do not try this at home ;) )

Garagevändningen gick lite knakigt åt ngt håll, kommer inte ihåg vilket, men han sa att "Du verkar ju veta vad det handlar om"
(han såg nog hur nervös jag var)
Det var 2 inspektörer med och ca 10 pers som körde upp, den andra VV killen var den hårdare så om jag fått honom så kanske jag inte hade klarat mig. Jag vet iaf om jag skulle jobba på VV som inspektör så skulle de inte ha dårligt rykte :D

//Linus
 
Det där med ett andra försök var ju hursomhelst mysko eftersom han inte brydde sig om det sen.

Fick skubba igång min hoj under hela uppkörningen eftersom laddregulatorn var paj :p
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top