Har endast en Nyckel!???

hoj sugen

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
gbg
Hoj
Zx9 01
Hejsan. Jag har endast 1 nyckel till min zx9:a. är det bara att gå till *smeden* och be om en till?
Eller måste man beställa dom hos mc handlaren??
 
hoj sugen skrev:
Hejsan. Jag har endast 1 nyckel till min zx9:a. är det bara att gå till *smeden* och be om en till?
Eller måste man beställa dom hos mc handlaren??

Smeden funkar
 
Det går att fixa hos en låssmed. men ta med dig hojen och prova på plats så att den nya funkar. helt klart billigast. Kostar en 50-lapp
 
hoj sugen skrev:
Hejsan. Jag har endast 1 nyckel till min zx9:a. är det bara att gå till *smeden* och be om en till?
Eller måste man beställa dom hos mc handlaren??

Har du inte en unik startspärr så gå till smeden i smedjan.
Be smeden smida två smidda nycklar. Använd sedan de smidda nycklarna i första hand så att du inte sliter ner orginalet utan kan låta smeden smida nya smidda nycklar i sin smedja ifall du behöver fler smidda nycklar.
 
flugan skrev:
Har du inte en unik startspärr så gå till smeden i smedjan.
Be smeden smida två smidda nycklar. Använd sedan de smidda nycklarna i första hand så att du inte sliter ner orginalet utan kan låta smeden smida nya smidda nycklar i sin smedja ifall du behöver fler smidda nycklar.

Mycket smedja,smidda att läsa där;)
Jag har en 01/02 kawa. Är la ingan start spärr på den??
 
flugan skrev:
Har du inte en unik startspärr så gå till smeden i smedjan.
Be smeden smida två smidda nycklar. Använd sedan de smidda nycklarna i första hand så att du inte sliter ner orginalet utan kan låta smeden smida nya smidda nycklar i sin smedja ifall du behöver fler smidda nycklar.

:rofl
 
An3Azz skrev:


KAN funka!

Min bysmed hade inte rätt ämne och fick inte fram rätt ämne. Han gjorde en på ett liknande ämne och den fungerade inte. Jag tog den ICKE fungerande nyckeln (gratis) och slipade till den så att ämnet gick ner i låset och då fungerade den eftersom han iaf lyckats med att slipa rätt kod på ämnet. Men den fungerar bara i tändningslåset, jag kan inte låsa upp kutsen med den.
 
jag var på smeden och kopierade upp skitmånga extranycklar, nu ligger dom utspridda på diverse "smarta ställen"
det är verkligen rekommenderat, så slipper man leta i hundra år efter nyckeln när man ska ut och bränna ;)
 
koop skrev:
jag var på smeden och kopierade upp skitmånga extranycklar, nu ligger dom utspridda på diverse "smarta ställen"
det är verkligen rekommenderat, så slipper man leta i hundra år efter nyckeln när man ska ut och bränna ;)

haha ja trodde också man va tvungen att få en kawasaki,
har endast en extranyckel. får gå ner runt huset till
smeden i smedjan och se om han kan smidja ett par nya
nycklar i sin smedja. den som smider med smeden han har smidda nycklar!
hurra för grammatiken :banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top