Har en ide...

Swedie skrev:
JAG HAR ETT I-LANDSPROBLEM!

:lol
Chacka min mille.. helt ok åk, 1000 kr / mån helförsäkrad, jag bor i sthlm och är 22 år, du lär få billigare premie... Samt en hoj som äter din hoj till frukost på bana :pannkyss

Last edited:
Robban_C skrev:
Ja, det har du definitivt.

Du har iofs redan koll på TL men jag kan väl tillägga att dom antagligen är lite för tunga för ändamålet. Men jag är ju ingen stuntare så jag är nog inte rätt person att uttala mig.

Jag vet var det står en FZR1000, den kan du tjacka och stunta med! :) Kräver en god mans muskler när den ligger kraschad på sidan. :D
Och då räcker stålarna till en större/värre knarr åt Alicia. :tummenupp
Köp den till dig swedie , och sen köper du en FZR 600 till Alicia så blir det rättvist,

ja just det, ja vet en som ska sälja sin, kan höra med henne ;)

Jag tror iofs att en FZR1000 är för tung och klantig för stuntning. Å andra sidan så ger det ju Swedie en chans att visa att han är man. :D :rofl

Robban_C skrev:
Jag tror iofs att en FZR1000 är för tung och klantig för stuntning. Å andra sidan så ger det ju Swedie en chans att visa att han är man. :D :rofl
Shyyy..... här försöker ja hjälpa min "kompis kompis" att bli av med sin hoj... så sumpar du det med ovesentliga fakta... :3freak :rolleyes:

Miss_Orchidee skrev:
Shyyy..... här försöker ja hjälpa min "kompis kompis" att bli av med sin hoj... så sumpar du det med ovesentliga fakta... :3freak :rolleyes:
Ingen fara, han kan ändå inte läsa :hihi. (jag kommer att få stryk nästa gång vi träffs :))

Swedie skrev:
Billig premie går före. Och INGET över 200kg köpes... shit.

Åkej, smaka på den här då: Hornet 900!
Säkert en väldigt billig helförsäkring, man får ta tungt kort på den och den duger att köra upp på. Den måste ju vara din våta dröm?

IronMike skrev:
Tillförlitligare hoj går inte att hitta... han kan wheela hem till eskilstuna från sthlm utan problem :hihi
Han vill nog ha en snygg hoj också, inget fyrkantigt ala Volvo 745 :hihi

Victor skrev:
Åkej, smaka på den här då: Hornet 900!
Säkert en väldigt billig helförsäkring, man får ta tungt kort på den och den duger att köra upp på. Den måste ju vara din våta dröm?
Näj! plastbeklädd front som tar bort vind !! sportfräser. Inte vindsegel.

Jag klarar det inte! Måste köra lite... nu är det försäkrat o jag ska ut o brumma i solen! :) Borde dras ihop nått åk här i Eskilstuna nån gång.

Ska montera dit ett alarm på hojen dock. Vågar inte parkera den annars.

Swedie skrev:
Billig premie går före. Och INGET över 200kg köpes... shit.

speed triple väger 189kg :7peta ;)

sune andersson kan stunta på en!

men skämt åsido, något med märkesförsäkring är väl ingen dum idé?

komigen, vill se stunt på en BMWK1200LT!

xyx skrev:
komigen, vill se stunt på en BMWK1200LT!
Eller med en Gold Wing:

wheelie-under.jpg

SWEDIE ... jag har svaret..

en R6:a ~180 kg + 120 hk

själv pröjsar jag 539:-/mån för halv

pigg, rolig, går upp på slangen i 2:an, och med drevning & den gör det i 3:an

utbytbar bakram (skruvad & ej svetsad)

finns gott om delar.

modert utseende.

- stöldbegärlig (3 stulna i nv skåne på kort tid)

Swedie skrev:
Vet inte om den är så vettig dock... Ni får hjälpa mig.

Huvudfrågan är, ska jag göra av med R1an för att göra köpa en annan hoj för gata? R1an är för mig för dyr att försäkra (1200+ för trafik i månaden). Jag har sedan tidigare velat återuppta det roliga med att stunta o köra på bakhjulet överallt. R1an går på bakhjulet från 0 upp till 250 + utan att tveka. Visserligen skitkul, men vet inte om jag vill stunta sönder en så pass fin hoj heller.

För en 04 R1 i det skick min är, får jag 95 lappar ungefär. Nej, går inte under. Den är döläcker.. okej? :)

För det får jag tag på en billigare hoj, som både är billigare att försäkra och att "leka med". Sen kan ju tjejen även få sig ett racehojsobjekt (typ en ZXR400a att leka med).

Dock för min egen del undrar jag vad jag ska hitta som lekobjekt? Håll er till 4-takt. Jag är Inte intresserad av Supermotard eller SZR660 stånka.
Ska helst vara USD-gafflar (diggar utseendet, hehe). Behöver inte vara mer än 600cc. Ska ha delbar bakram då den kan paja när man lekar.

Ett kraschat objekt är helt okej, så länge bara plast är trasigt. Ram m.m måste vara rakt såklart.

Nån här som har erfarenhet och råd o tips att ge?
Varför inte supermotard :va ? Jag bara undrar.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka