Vet inte om den är så vettig dock... Ni får hjälpa mig.
Huvudfrågan är, ska jag göra av med R1an för att göra köpa en annan hoj för gata? R1an är för mig för dyr att försäkra (1200+ för trafik i månaden). Jag har sedan tidigare velat återuppta det roliga med att stunta o köra på bakhjulet överallt. R1an går på bakhjulet från 0 upp till 250 + utan att tveka. Visserligen skitkul, men vet inte om jag vill stunta sönder en så pass fin hoj heller.
För en 04 R1 i det skick min är, får jag 95 lappar ungefär. Nej, går inte under. Den är döläcker.. okej?
För det får jag tag på en billigare hoj, som både är billigare att försäkra och att "leka med". Sen kan ju tjejen även få sig ett racehojsobjekt (typ en ZXR400a att leka med).
Dock för min egen del undrar jag vad jag ska hitta som lekobjekt? Håll er till 4-takt. Jag är Inte intresserad av Supermotard eller SZR660 stånka.
Ska helst vara USD-gafflar (diggar utseendet, hehe). Behöver inte vara mer än 600cc. Ska ha delbar bakram då den kan paja när man lekar.
Ett kraschat objekt är helt okej, så länge bara plast är trasigt. Ram m.m måste vara rakt såklart.
Nån här som har erfarenhet och råd o tips att ge?